Mercedes vrea sa concureze cu BMW pe piata de masini electrice din Europa cu modelul Clasa B deja existent, caruia i-a montat o baterie si un motor produse de Tesla, in incercarea de a evita costurile mari presupuse de dezvoltarea propriei tehnologii, relateaza Bloomberg.

Versiunea electrica a modelului Clasa B va fi prezentata in showroom-urile din Germania in 29 noiembrie. Aceasta a fost deja disponibila in Statele Unite inca din luna iulie, scrie Mediafax.

Mercedes a ales sa foloseasca tehnologia de la Tesla pentru a nu fi nevoita sa cheltuiasca sume importante pentru dezvoltarea propriei tehnologii, asa cum s-a intamplat in cazul BMW. Varianta electrica a modelului Clasa B cantareste cu 200 de kilograme mai mult decat variantele originale pe benzina sau motorina, din cauza bateriei. Masina poate rula 200 de kilometri la o incarcare si va fi disponibila pentru un pret apropiat celui la care este vandut modelul i3 al BMW, potrivit CEO-ului Daimler, Dieter Zetsche.

In luna noiembrie a anului trecut, BMW a lansat automobilul electric i3, cu caroserie din fibra de carbon, pentru reducerea greutatii si eficientizarea consumului. Modelul costa aproximativ 35.000 de euro in Germania si 41.000 de dolari in Statele Unite. In octombrie, Daimler a vandut participatia de 4% pe care o detinea la Tesla pentru 780 de milioane de dolari, insa a anuntat ca va pastra compania americana drept furnizor.

BMW este liderul pietei auto premium, anul trecut vanzand 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu. Audi a ocupat locul al doilea pe piata auto de lux, cu 1,58 de milioane de unitati comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vandute.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri