Anvelopele de iarna sunt doar pentru zapada

Anvelopele de iarna sunt doar pentru zapada

Oricine locuieste intr-o tara unde clima devine mai rece si coboara sub 7 grade ar trebui sa isi monteze anvelope de iarna. La temperaturi mai reci anvelopele de vara si cele all-season se intaresc reducand aderenta cu soseaua. Compusii de cauciuc si alte componente care alcatuiesc anvelopa de iarna sunt flexibile la temperaturi sub 7 grade celsius. Flexibilitatea cauciucurilor permite o mai buna manevrabilitate a vehicului si oprirea intr-un timp mai scurt.

Anelopele de iarna sunt mai scumpe

Anelopele de iarna sunt mai scumpe

Costul anvelopelor de iarna este de obicei comparabil cu al pneurilor de vara sau all season, iar prin comutarea intre doua seturi cresteti durata lor de viata si conduceti in siguranta.

Am tractiune integrala deci nu am nevoie de anvelope de iarna

Am tractiune integrala deci nu am nevoie de anvelope de iarna

Tractiunea integrala te poate ajuta sa inaintezi pe zapada cu roti de vara dar nu te va si ajuta sa opresti sau sa iei viraje, cat de bine puteti face asta depinde de aderenta anvelopelor. Deci sistemul 4x4 controleaza rotile dar daca anvelopele nu sunt destul de flexibile sau nu au designul conceput sa arunce zapada masina se va opri greu.

Anvelopele all-season sunt la fel de bune precum cele de iarna

Anvelopele all-season sunt la fel de bune precum cele de iarna

Anvelopele all-season sunt bune pentru schimbarile de vreme, dar cine experimenteaza ierni foarte reci ar trebui sa aiba anvelope de iarna. Anvelopele all-season sunt proiectate sa ofere performanta si iarna si vara, insa nu vor oferi performanta maxima in fiecare sezon.

Sunt suficiente doua anvelope de iarna

Sunt suficiente doua anvelope de iarna

Daca cumparati doar doua anvelope de iarna si le montati pe puntea de tractiune, sa zicem fata, cand veti frana veti simti cum spatele aluneca pentru ca anvelopele nu vor avea aderenta, deci veti opri masina mai greu.

Nu ai nevoie de anvelope de iarna daca drumul este curat

Nu ai nevoie de anvelope de iarna daca drumul este curat

O sosea fara zapada cand temperatura coboara sub 7 grade celsius este destul de periculoasa daca aveti anvelope de vara pentru ca acestea isi vor modifica comportamentul, se vor intari si masina va pierde aderenta.

Anvelopele dezumflate ofera aderenta mai buna

Anvelopele dezumflate ofera aderenta mai buna

Nu reduceti presiunea in anvelope iarna in incercarea de a creste tractiunea pe zapada sau pe gheata, dezumflarea anvelopelor nu functioneaza in aceasta situatie. Riscati sa deteriorati anvelopele daca va deplasati cu ele dezumflate.

Cu sisteme electronice moderne nu am nevoie de pneuri de iarna

Cu sisteme electronice moderne nu am nevoie de pneuri de iarna

Chiar daca masina are sisteme electronice moderne precum ESC (controlul electronic al stabilitatii), TCS (control de tractiune) sau ABS (antiblocare la franare) tot este nevoie de anvelope de iarna. Aceste sisteme sunt proiectate pentru a oferi stabilitate autovehicului, sau o franare controlata, dar nu ajuta daca anvelopele nu au aderenta, deci masina nu va frana la timp.

Distanta de franare este aceeasi pentru anvelopele de iarna si all-season

Distanta de franare este aceeasi pentru anvelopele de iarna si all-season

Distanta de franare a unor anvelope de iarna comparativ cu pneurile all-season, in functie de conditiile de drum si viteza, poate fi cu pana la 10% mai scurta, adica doua lungimi de vehicule (9-10 metri).

Temperatura de afara nu afecteaza presiunea in anvelope

Temperatura de afara nu afecteaza presiunea in anvelope

Presiunea corecta in anvelope este foarte importanta pentru uzura pneurilor si ar trebui verificata lunar. Pentru fiecare modificare a temperaturii cu 5 grade anvelopa pierde 7 kPa (1 lb / pO2). Anvelopele umflate corespunzator asigura eficienta optima de combustibil si uzura neregulata sau prematura.