Casa de expeditii IB Cargo, infiintata in Romania in 2008, a transportat anul acesta 19.000 de metri cubi pe cale maritima si peste 3.000 de tone pe cale aeriana. Catalin Putineanu, director general si actionar al IB Cargo, spune intr-un interviu acordat wall-street.ro ca a inceput cu un container trimis din China catre Romania in urma cu 7 ani, iar acum transporta peste 3.000 de containere anual. Cea mai mare factura depaseste 300.000 de dolari si a fost platita de un client din Romania.

Wall-Street.ro: Care a fost primul transport al IB Cargo?
Catalin Putineanu:
Primul transport a fost un import maritim din China. Eram la un MBA si le-am spus cunostiintelor de acolo ca voi deschide o casa de expeditii in Romania. Cand am plecat din China catre Romania, pe la jumatatea lui ianuarie 2008, m-am trezit cu un partener de acolo care mi-a trimis pe e-mail documentele pentru un container pe care il trimisese deja catre mine, desi numele firmei, adresa, nu erau confirmate de Registul Comertului.

Wall-Street.ro: Ati inceput cu un container, in prezent cate containere transportati anual?
Catalin Putineanu:
Anul acesta vom transporta peste 3.000 de containere, dintre care aproximativ 20% sunt livrari din Romania in strainatate.

Wall-Street.ro: Care a fost cea mai mare factura?
Catalin Putineanu:
Cea mai mare factura a fost de 330.000 de dolari. Este vorba despre un transport maritim, aerian si rutier, din Romania catre 74 de tari.

Sursa foto: Shutterstock

Wall-Street.ro: Dar din strainatate catre Romania, care a fost cea mai mare factura?
Catalin Putineanu:
Am adus 30 de tone de receivere din China catre Romania pentru companii care ofera servicii de cablu TV. Acestia s-au trezit ca nu le mai ajung echipamentele, aveau cerere foarte mare si au trebuit sa mute transportul de pe mare pe aer, iar factura a fost de 105.000 de dolari.

Wall-Street.ro: Cati angajati ati avut in prima luna si cati aveti in prezent?
Catalin Putineanu:
Am inceput cu 4 angajati, inclusiv eu, acum avem 51.

Wall-Street.ro: Cum a evoluat cifra de afaceri din 2008 si pana acum?
Catalin Putineanu:
Cifra de afaceri a crescut de la an la an. Anul acesta vom depasi 14 milioane euro.

  • 2008: 2,2 mil. euro
  • 2009: 3,3 mil. euro
  • 2010: 4,5 mil. euro
  • 2011: 6 mil. euro
  • 2012: 8,6 mil. euro
  • 2013: 10 mil. euro
  • 2014: peste 14 mil. euro

Wall-Street.ro: Cand ati intrat pe profit si ce procent are din CA?
Catalin Putineanu:
In 2009, am intrat pe profit si am ramas acolo. Profitul net este undeva la 4-5% din cifra de afaceri.

Wall-Street.ro: Cati clienti aveti, din ce industrii?
Catalin Putineanu:
Avem peste 1.700 de clienti, majoritatea din it, electronice, automotive, fashion. Sunt producatori de componente auto care exporta o mare parte din productia realizata in Romania.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai importante destinatii si ce ati transportat?

Catalin Putineanu: Pentru importuri pe primul loc este China, dupa aceea India (textile, farmaceutice, chimicale, electronice, decoratiuni interioare, mobilier, metale), Coreea, Japonia, America de Nord.

Wall-Street.ro: Ce servicii noi vreti sa lansati?

Catalin Putineanu: Anul acesta am lansat serviciul “on board courier”, anul viitor vrem sa dezvoltam serviciul de export, sa ne focusam mai mult pe export, in special maritim. Vrem sa dezvoltam un serviciu de grupaj pe mare si aerian.

Wall-Street.ro: In ce consta serviciul on board courier (OBC)?

Catalin Putineanu: On board courier este cel mai rapid serviciu de transport marfa. In 24-48 ore, in functie de fusul orar, marfa ajunge la destinatie, oricare ar fi aceasta. Este disponibil 24/7/365, in maximum 30 minute clientul primeste oferta, iar apoi echipa noastra de ocupa de toate formalitatile pana cand marfa ajunge in siguranta la usa clientului.

Sursa foto: Shutterstock

Wall-Street.ro: Cine sunt clientii pentru serviciul On board courier?
Catalin Putineanu:
Clientii sunt companii care au unitati de productie ce functioneaza pe sistemul “just in time” si linia nu se poate opri fiind pierderi foarte mari si atunci daca se intampla ceva neprevazut trebuie sa aiba un furnizor de servicii care sa poata sa livreze in cel mai scurt timp in orice punct din lumea asta. Clientii pentru care furnizam servicii OBC sunt din industriile: textile, farma, automotive, electronice, aviatia, petrol, gaze si energie.

Wall-Street.ro: Va intereseaza sa preluati un jucator din domeniu?
Catalin Putineanu:
Daca apare vreo oportunitate nu zicem nu, insa in momentul asta nu avem nicio astfel de discutie.

Wall-Street.ro: Ce probleme intampinati in Romania, nu si in strainatate?
Catalin Putineanu:
Infrastructura si birocratia. O alta problema, dar care este si in Europa, este termenul de plata depasit de catre clienti, care a crescut foarte mult. Incasarea este o problema.

Wall-Street.ro: Cat stati la birou intr-o zi?
Catalin Putineanu:
La birou stam uneori si pana la 20-22, pana termini.

Wall-Street.ro: Ce pasiuni aveti?
Catalin Putineanu:
Tenis, gastronomie, vin si calatorii.

Wall-Street.ro: Ce masina conduceti?
Catalin Putineanu:
Land Rover Discovery 4.

IB Cargo este o companie de freight forwarding infiintata in Romania in anul 2008, cu actionariat mixt, compania germana Interfracht, o companie olandeza si Catalin Putineanu. Casa de expeditii independenta ofera servicii complete de transport de marfa pe calea aerului, maritim, rutier si servicii logistice peste tot in lume. Compania are 51 de angajati in trei birouri, Bucuresti, Otopeni, Constanta si parteneri in peste 950 de locatii comerciale din lume. Anul trecut, IB Cargo a importat 539 de tone si a exportat 264 de tone. Transportul aerian a fost de 800 de tone, cel maritim de 16.000 metri cubi, iar cel rutier de 15.000 de camioane.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »



    Setari Cookie-uri