Piata auto va depasi anul acesta pragul de 80.000 autoturisme noi, dupa ce in primele 11 luni vanzarile au fost de 76.500 unitati, in crestere cu 23% fata de aceeasi perioada din 2013. Vanzarile de autovehicule noi au crescut cu 24,1% in primele 11 luni, la 92.512 unitati, sustinute de livrarile de autoturisme, dar productia locala a consemnat un regres de 3,5%, la 363.905 unitati, potrivit datelor comunicate de APIA.

Fata de luna octombrie, livrarile de autovehicule au scazut cu 1,2% in noiembrie, iar productia s-a redus cu 17,9%, potrivit unui comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), scrie Mediafax.

Vanzarile de autoturisme noi s-au majorat in primele 11 luni cu 23,4%, la 76.525 de unitati, iar in noiembrie au crescut cu 3,4% comparativ cu luna anterioara. Exporturile au avansat usor in perioada ianuarie-noiembrie, de la 334.380 unitati la 335.649 unitati, iar importurile au fost mai mari cu 24,5%, ridicandu-se la 68.875 unitati.

In noiembrie exporturile si importurile au inregistrat scaderi, de 5,2%, respectiv 7,6%, fata de luna octombrie. Vanzarile sunt in continuare sustinute de achizitiile realizate de companii, care au acoperit 72% din volumulul total inregistrat pe primele 11 luni.

"Remarcam faptul ca in aceste 11 luni din 2014, inmatricularile de autoturisme rulate au scazut cu circa 2% (4.200 unitati) comparativ cu aceeasi perioada din 2013. Cu toate acestea, volumul lor (circa 200.000 unitati in 2014) ramane ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (de circa trei ori mai mare), desi in scadere fata de situatia din 2013 (cand raportul a fost de patru rulate la unul nou)", se arata in comunicatul asociatiei.

Top 5 cele mai vandute marci auto

In cazul vanzarilor pe piata locala, topul pe marci dupa 11 luni este condus de Dacia, cu 25.168 unitati vandute (32,9% din total), urmata de Volkswagen (7.997 unitati/ 10,5%), Skoda (7.272 unitati/ 9,5%), Renault (5.299 unitati/ 6,9%), Ford (5.256 unitati/ 6,9%) si Opel (3.362 unitati/ 4,4%). Dacia Duster este cel mai bine vandut model in luna noiembrie si al doilea dupa 11 luni, urmat de Dacia Logan (locul 1 dupa 11 luni), Dacia Sandero, Ford Fiesta si Skoda Octavia.

Din totalul productiei consemnate in perioada ianuarie - noiembrie, 314.719 unitati (86,5%) au fost asamblate de Dacia, 49.178 unitati (13,5%) de catre Ford si 5 unitati de catre Roman Brasov. Volumele cele mai mari consemnate din acest interval au fost inregistrate de Dacia Duster (160.769 unitati, din care 18.303 in luna noiembrie), urmata de Dacia Logan (73.652 unitati), Ford B-Max (49.178 unitati), Dacia Sandero (42.006 unitati) si Dacia Logan MCV (38.292 unitati).

Cele mai exportate modele dupa primele 11 luni sunt Dacia Duster (152.352 unitati), Logan (62.253 unitati) si Ford B-Max (48.979 unitati).
Asociatia arata ca, dupa datele inregistrate in luna noiembrie, se inregistreaza un numar neintrerupt de 17 luni consecutive de crestere a vanzarilor si estimeaza ca piata ar putea depasi in 2014 un volum total de 100.000 de autovehicule.

"Aceste volume sunt departe de maximul din 2007, cand in Romania au fost comercializate peste 360.000 de autovehicule. In acest context, in care afacerile din sectorul auto au fost in scadere continua in ultimii 6 ani, rezultatele din 2014 reprezinta un balon de oxigen pentru industria auto (chiar daca, la nivelul operatorilor din piata, afacerile nu simt un reviriment la fel de puternic pe cat arata aceste cifre). In acest context, pentru recuperarea investitiilor efectuate in anii premergatori crizei, dar si pentru stabilizarea afacerilor din sectorul distributiei de autovehicule, este necesar ca evolutia sa continue pe aceleasi coordonate, astfel incat sa se ajunga in circa 3 ani la jumatatea volumului din 2007, respectiv 180.000 unitati", se mai spune in comunicat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri