J.D. Power, institutul de cercetari de piata americana, a dat publicitatii un nou studiu despre calitatea autovehiculeleor. Rezultatele cercetarii subliniaza faptul ca, din punct de vedere al calitatii, distanta dintre masinile de lux si cele produse pentru marea masa s-a micsorat, iar trendul s-a accentuat. Singura constanta, de mai bine de un deceniu, a ramas brandul japonez Lexus. Divizia de lux a gigantului Toyota se mentine pe primul loc al acestui top de 12 ani. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 100 de masini, ale aceluiasi brand.

Brandurile japoneze domina diversele segmente ale acestei cercetari. Lexus, masina cu cele mai putine probleme de calitate, 136 la esantionul de 100 de unitati, este urmata si de alti constructori din insula. Brandul Toyota, dar si Honda se afla in topuri, iar o figura frumoasa a facut-o si constructorul corean Kia.

Jaguar si-a imbunatit coeficientul in mod dramatic, de la 268 de probleme la 100 de masini, britanicii au scazut la 210. Brandul detinut de BMW, Mini a facut si el o figura frumoasa in 2006, lasand in urma nu mai putin de 87 de probleme la acelasi esantion.

In ultimii patru ani, J.D. Power a constatat ca ruptura dintre standardele calitative ale masinilor premium si a celor de masa s-a redus la jumatate. In 2003 existau, in medie, cu 31 de probleme la 100 de masini de masa, mai mult ca la acelasi esantion de masini premium. In 2006 distanta s-a redus doar la 15.

Companiile care au pierdut cel mai mult in acest top sunt nemtii de la Porsche, Land Rover, japonezii de la Infiniti si brandul american Lincon. Hummerul a aparut si el in 2006 pentru prima oara in top, insa cu o medie de aproximativ 300 de probleme de calitate, pe acelasi esantion de 100 de vehicule.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri