BMW aduce in aprilie in Romania noile modele X5 M si X6 M, la un pret de 123.870 euro cu TVA X5 M si 127.280 euro cu TVA X6 M, sume care includ acciza per cilindree de 5.450 euro cu TVA.

Motorul V8 foloseste tehnologia M TwinPower Turbo pentru a genera o putere marita cu 20 CP, la 575 CP, si un cuplu maxim imbunatatit cu 70 Nm, la 750 Nm. Ambele modele sunt echipate standard cu o transmisie Steptronic cu Drivelogic, cu opt viteze, care le permite sa realizeze sprintul 0-100 km/h in 4,2 secunde. Viteza maxima este limitata la 250 km/h.

Noul motor cu tehnologie M TwinPower Turbo din echiparea BMW X5 M si BMW X6 M este cel mai puternic propulsor dezvoltat vreodata de BMW pentru un automobil cu tractiune integrala. Dispunand de tehnologia M TwinPower Turbo cu doua turbocompresoare cu sistem TwinScroll, galerii de evacuare in cruce, VALVETRONIC si injectie directa pe benzina High Precision, motorul V8 de 4,4 litri dezvolta o putere maxima de 575 CP pe un interval al turatiilor cuprins intre 6.000 si 6.500 rpm.

Consumul de combustibil al noilor BMW X5 M si BMW X6 M in ciclul de testare EU a fost redus cu 20% - de la 13,9 l/100 km la 11,1 l/100 km. Emisiile CO2 au scazut si ele cu mai bine de 20 de procente, la 258 g/km.

Sistemul xDrive utilizeaza un diferential cu ambreiaj multidisc gestionat electronic pentru a permite distributia complet variabila a tractiunii intre puntea fata si cea spate - de la 100% pe rotile spate pana la 100% pe cele din fata. Pentru o agilitate mai mare, xDrive ofera modelelor BMW X5 M si BMW X6 M o setare de baza orientata spre tractiune spate.

Sistemul Dynamic Performance Control monitorizeaza distributia continua a tractiunii intre rotile spate - atat sub sarcina, cat si la frana de motor -, indiferent de puterea motorului. Lucrand in combinatie cu sistemul de tractiune integrala xDrive, rezultatul este un nivel complet nou performante dinamice, agilitate si tractiune. Cu o acuratete mult mai mare, automobilul urmeaza traseul impus de conducator, indiferent de suprafata drumului, iar sistemul reduce nivelul de interventia a conducatorului asupra volanului: directia reactioneaza mai direct si sunt necesare mult mai putine corectii. In plus, este eliminata tendinta inerenta de subvirare pe care o au automobilele cu tractiune integrala conventionala. De asemenea, se remarca si o imbunatatire a tractiunii (in special, pe drumuri cu niveluri diferite de frecare) si, in consecinta, este imbunatatita semnificativ siguranta activa. Conducatorul poate observa pe display cum functioneaza Dynamic Performance Control, cu vectori care reprezinta cele patru roti si care indica unde este transmisa puterea motorului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri