Producatorul autohton Dacia a ramas lider pe piata auto din Romania, cu vanzari de 67.794 de autovehicule in perioada ianuarie-iunie, insa cu o cota de piata in scadere, conform datelor buletinului lunar al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), publicat in cursul zilei de ieri.
Cota de piata a producatorului pitestean in primele sapte luni ale anului a fost de 40,6%, comparativ cu 40,9% in semestrul I al anului si cele 47,7% inregistrate in primele sapte luni ale anului trecut, cand Dacia a vandut 73.302 masini.

Diminuarea vanzarilor autoutilitarelor Dacia, care au scazut de la 13.013 in primele sapte luni ale anului 2005 la 7.257 in ianuarie-iulie anul curent, a fost principalul motiv pentru aceasta scadere, insa reprezentantii producatorului pitestean nu se arata ingrijorati de acest fapt, anunta NewsIn.

Ei sustin ca gama autoutilitarelor este la sfarsit de viata, iar la inceputul anului viitor compania va lansa varianta Logan furgoneta, clientii preferand sa astepte noul model, in loc sa cumpere din cele aflate in prezent pe piata.

Daewoo urca pe locul doi

Daewoo Craiova a recapatat pozitia a doua in clasament, ca urmare a vanzarilor record din luna iulie, cand acestea au atins 4.177 de masini, iar aproape doua treimi dintre acestea au fost achizitionate cu ajutorul programului "Rabla", prin care cei care isi caseaza masina mai veche de 12 ani primesc 3.000 de lei ca avans pentru o masina noua.

Vanzarile Daewoo, care au atins cifra de 13.717 unitati pe primele sapte luni (comparativ cu 14,697 in ianuarie-iunie 2005), vor ramane pe un trend ascendent si in perioada urmatoare, dupa un start mai slab in acest an, datorita clarificarii viitorului uzinei si iminenta privatizare a societatii, sustin reprezentantii companiei.

Frantuzoaicele, cele mai populare straniere

Marca franceza Renault ramane cea mai populara printre automobilele de import si ocupa locul trei in clasamentul vanzarilor, cu 12.624 unitati, in scadere fata de cele 14.051 comercializate in aceeasi perioada a anului trecut.

Restul clasamentului a ramas neschimbat, marcile Skoda si Volkswagen, ambele detinute de producatorul german, ocupand pozitiile patru si cinci, respectiv, cu vanzari de 10.784 (fata de 7.935 in aceeasi perioada a anului trecut) si 9.268 (in crestere de la 6.685), respectiv.

Pe locul sase este in continuare Peugeot, cu 7.177 de vehicule comercializate in ianuarie-iulie (6.642), iar la o mica distanta in spatele sau se afla americanii de la Ford, cu 6.672 de unitati (3.835).

Top zece este incheiat de Opel, cu 5.660 de unitati (2.762), Fiat cu 4.491 de vehicule (3.627) si Hyundai cu 4.008 masini comercializate (2.060).

Boom-ul de anul trecut a ramas istorie

Vanzarile de autovehicule noi in Romania au totalizat 166.196 de unitati in primele sapte luni ale anului, cu cinci la suta mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, dar mai putin decat cresterea de 5,1% inregistrata in primul semestru al anului, conform statisticilor remise marti de APIA.

Numarul autoturismelor vandute in Romania in perioada ianuarie-iunie a crescut cu 12,4% pana la 145.154 de unitati, dar aceasta crestere a fost insotita si de o scadere a vanzarilor de autoutilitare de 11,2% pana la 21.042, arata statisticile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Totusi, cresterea ramane in intervalul de 5-10% prognozat de APIA pentru piata in totalitatea sa.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri