Sistemul hibrid dual, dezvoltat de consortiu, include un computer de bord care determina cind si la ce viteza sint utilizate cele doua motoare si cum este reincarcata bateria.
Dezvoltarea sistemului de transmisie, partea principala a proiectului, va costa companiile 300 de milioane de dolari, iar restul investitiei reprezinta costurile necesare pentru integrarea sistemului hibrid cu celelalte componente ale vehiculelor, a declarat Andreas Truckenbrodt, director executiv al programelor hibride din cadrul DaimlerChrysler.
Reprezentantii proiectului au aratat ca sistemul poate fi adaptat pentru a oferi o valoare superioara sau performante imbunatatite, in functie de solicitarile constructorilor auto.
Modele beneficiare
DaimlerChrysler intentioneaza sa utilizeze noul produs incepind cu anul 2008, la autovehiculul de teren Dodge Durango. GM va utiliza sistemul la sfirsitul anului 2007 pe vehiculele de teren Chevrolet Tahoe si GMC Yukon. BMW a anuntat ca va oferi vehicule echipate cu noul sistem hibrid in urmatorii trei-cinci ani.
Truckenbrodt si reprezentantii GM si BMW apreciaza ca dezvoltarea in parteneriat a unor tehnologii emergente costisitoare va deveni tot mai comuna in industria auto, in conditiile in care constructorii sint interesati de impartirea costurilor si imbunatatirea produselor.
Citeste si:
Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4602&art=277&cHash=884e844af4
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: