Grupul Hyundai Motor Co., cel mai mare constructor auto sud-coreean, a anuntat vineri ca nu este interesat de preluarea Jaguar, marca de autoturisme de lux detinuta de grupul auto american Ford Motor Co.

Intr-un comunicat oficial, Hyundai precizeaza ca a existat o perioada in care a analizat posibilitatea achizitionarii unei marci de automobile de lux de genul Jaguar, insa a renuntat la aceasta optiune avand in vedere prioritatile sale imediate care constau in extinderea capacitatilor sale de productie amplasate peste hotare.

Desi grupul Ford a anuntat si el ca nu are planuri referitoare la vanzarea unora din marcile sale (Volvo, Land Rover, Aston Martin si Jaguar), analistii din industria auto sunt de parere ca al treilea constructor auto mondial ar putea fi fortat sa recurga la o astfel de decizie pentru a-si reduce pierderile. La inceputul acestei luni, Ford a anuntat ca in trimestrul al doilea din 2006 a realizat pierderi de 254 milioane dolari.

In prezent, Hyundai, impreuna cu firma afiliata Kia Motors Corp., deruleaza un amplu proces de extindere pe pietele externe. Astfel, Hyundai vrea sa construiasca o noua uzina de asamblare in Cehia, in timp ce Kia vrea sa construiasca o noua uzina in statul american Georgia. Hyundai are deja astfel de facilitati in SUA, China, India si Turcia, in timp ce Kia construieste o a doua uzina in China.

Cu toate acestea, imaginea grupului Hyundai a fost serios afectata in ultima vreme dupa ce in primavara presedintele grupului, Chung Mong-koo, a fost arestat sub acuzatia de delapidare si mituire a unor oameni politici. Dupa ce a petrecut doua luni in inchisoare, Chung Mong-koo a fost eliberat pe cautiune dar procesul sau continua la un tribunal din Seul.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri