Michelin lanseaza in mai pe pietele europene Michelin CrossClimate, prima anvelopa de vara omologata pentru utilizare in timpul iernii, datorita fuziunii dintre doua tehnologii distincte: cea a anvelopelor de vara si cea a anvelopelor de iarna, doua domenii considerate incompatibile.

Michelin CrossClimate este o anvelopa care se poate adapta unor conditii meteo variate. Ete singura anvelopa care combina avantajele anvelopelor de vara cu cele ale anvelopelor de iarna: franeaza pe distante scurte pe suprafete uscate, se incadreaza in clasa A de performanta la franarea pe suprafete umede, este omologata pentru utilizare in timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 varfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indica posibilitatea utilizarii in timpul iernii, inclusiv in tarile in care echiparea cu anvelope de iarna este obligatorie in timpul anotimpului rece.

Performantele noii anvelope Michelin CrossClimate rezulta din combinarea a trei tehnologii:

  1. un compus inovator al benzii de rulare: In primul rand, banda de rulare este extrem de ingusta, crescand astfel capacitatea compusului de a adera la suprafata de rulare, indiferent de tipul acesteia (uscata, umeda, acoperita cu zapada). In al doilea rand, noul strat intern de cauciuc optimizeaza eficienta energetica a anvelopei, reducand generarea de caldura. Inginerii Michelin au redus acumularea de caldura prin utilizarea de siliciu, pe care l-au introdus in amestecul de cauciuc, reusind astfel sa imbunatateasca economia de carburant a anvelopei CrossClimate.
  2. profil unic in Vsi noile lamele 3D interblocante. Acest profil unic in V, cu unghi revolutionar, optimizeaza aderenta pe zapada, lateral, datorita unghiului zonei centralea benzii de rulare, longitudinal, datorita unghiului mai larg din zona umerilor
  3. un profil in V care se combina cu noile lamele 3D auto-blocante: striate, cu o grosime variabila si geometrie complexa, aceste lamele produc pe zapada un efect de gheara, crescand in acest fel tractiunea.

Ondulatiile verticale si laterale prevazute pe lamele asigura functia auto-blocanta a acestora, lamelele adera unele la altele pentru o mai mare rigiditate a blocurilor de profil. Rezultatul il constituie o stabilitate sporita a anvelopei, indiferent de fortele la care este supusa: forta longitudinala exercitata la franare si accelerare si forta laterala exercitata in viraje. Tehnologiile avansate utilizate, la care se adauga si tehnologia EverGripTM din zona umerilor, asigura performante excelente pe zapada, precizie pe suprafete uscate si longevitate optima.

Combinatia inovatoare dintre blocurile de profil cu margini tesite si lamelele de inalta performanta asigura un contact optim cu suprafata de rulare, pentru imbunatatirea performantelor in ceea ce priveste franarea pe carosabil uscat. Prin acest design inovator, Michelin combina blocurile de profil cu margini tesite cu lamelele complexe, pentru franare si tractiune excelente pe zapada.

Michelin CrossClimate este o anvelopa creata in 3 ani si testata la temperaturi intre -30°C si + 40°C. Anvelopa a fost testata in Germania, Canada, Finlanda, Franta, Polonia, Spania si Suedia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri