S-ar putea ca de acum incolo sa nu mai fie nevoie sa ardem cauciucurile uzate ale masinii, ci acestea sa poata fi folosite impreuna cu alte materiale de constructii in dezvoltarea unor cladiri care sa devina si mai rezistente in fata cutremurelor, arata cele mai noi statistici realizate de catre cercetatori.

“Arderea unor materiale atat de calitative asa cum sunt cele folosite in cauciucuri este complet gresita, asta din moment ce ele pot fi reutilizate in diferite domenii cheie”, sustin cercetatorii.

Cauciucul reciclat va oferi posibilitatea cladirilor si a altor structuri sa se incline chiar si cu pana la 10% mai mult, practic de 50 de ori mai mult decat poate face o structura conventionala realizata din beton.

Mai mult, fibrele care se afla in compozitia unui cauciuc, pot fi folosite impreuna cu alte fibre din otel care sa creasca puterea de flexare a betonului. Aceste tipuri de fibre folosite in cauciucuri sunt mult mai subtiri decat fibrele de otel, ceea ce inseamna ca in betonul folosit in constructii ar putea exista o cantitate mai mare de otel, ceea ce faciliteaza rezistenta structurii in caz de calamitate naturala.

Cercetarea a fost condusa de catre experti de la Universitatea din Sheffield si Imperial College din Londra si finantata din fonduri europene, iar concluzia studiului arata ca toate componentele aflate in cauciucurile uzate pot fi folosite impreuna cu betonul.

Cosmin Vladimirescu,...
Citeste si: Bank of the Year,editia 4: Ce rol trebuie sa aiba bancile in societate

In acest sens, deja au inceput sa se faca planuri pentru utilizarea noilor solutii pe baza de beton in cladiri care sa reziste la socurile unui cutremur, la izolarea vibratiilor sau in constructia de poduri.

Anvelopele sunt create in proportie de 80% din cauciuc, in care este sustinut de fibre din otel (15%), dar si fibre textile (5%). Conform datelor oficiale, in tarile din Uniunea Europeana sunt peste 3 milioane de anvelope care sunt inlocuite sau aruncate in fiecare an.

Prima fabrica de procesare a anvelopelor uzate a fost deschisa in Marea Britanie, ca parte a unui proiect de Eco-inovatie.

Podcastul de fiscalitate:...
Citeste si: Podcastul EY: Facilitatile fiscale in domeniul constructiilor


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Investitiile in lucrari de constructie, in scadere anul trecut