"O uzina in sudul Romaniei ar fi aproape de cea din Turcia si ar permite constructorului sa aduca foarte usor componente de la furnizorii sai din Turcia", a spus Carol Thomas, adaugand ca Ford isi foloseste mai bine decat Renault si General Motors capacitatile de productie din Europa.
Analistul de la J.D. Power considera ca solutia GM e cea mai putin probabila pentru uzina din Oltenia si e de parere ca cel mai mare constructor mondial de automobile nu prea ar avea nevoie de o fabrica in tara noastra.
"General Motors are deja o uzina la Gliwice in Polonia unde construieste 200.000 de masini anual si probabil o va extinde pentru a asambla si viitoarea generatie Opel Astra in cativa ani. in Rusia, GM are deja un joint-venture cu AvtoVAZ, asambleaza masini cu producatorul Avtotor la Kaliningrad si va construi o uzina langa St. Petersburg. in plus, o parte din produsele sale sunt asamblate in Ucraina de catre compania ZAZ", a precizat analistul JDPA.
Mai mult, uzinele GM din Europa de Vest produc sub capacitatea maxima, iar fabricile din Azambuja (Portugalia) si Ellesmere Port (Marea Britanie) au mari sanse sa fie inchise.
Sansele Renault de a "parca" in Oltenia au scazut in ultimele luni, considera specialistul JDPA. "Daca m-ati fi intrebat acum cateva luni as fi spus ca Renault are cele mai mari sanse sa vina la Craiova, fie pentru a produce masini Nissan, fie pentru suplimentarea productiei Logan. Se pare ca Nissan-ul destinat Romaniei va fi produs in India, plus ca japonezii isi fac fabrica si in Rusia. Nu sunt convinsa ca Renault are nevoie de capacitati suplimentare de productie pentru Logan in Romania, chiar daca modelul se vinde foarte bine."
Thomas a adaugat ca e foarte posibil ca piata auto romaneasca sa scada dupa intrarea tarii in Uniunea Europeana, asa cum s-a intamplat in tarile central europene care au aderat in 2004. Reprezentantul J.D Power estimeaza ca o scadere cu 20% a pietei auto de la noi ar insemna o diminuare cu 20.000 de unitati a vanzarilor Logan.
Despre Chery, cel mai necunoscut dintre constructorii interesati de Craiova, analistul JDPA crede ca e pe cale sa repete greseala Daewoo Motors din anii '90 cand coreenii au deschis foarte multe uzine si apoi au intrat in criza financiara. Compania a dat faliment si a fost preluata de General Motors.
Chery produce peste 200.000 de unitati pe an in China, iar de cateva luni are unitati de asamblare in Rusia si Egipt in colaborare cu parteneri locali. Compania cauta locatii pentru o uzina proprie in Rusia si s-a aratat interesata si de uzina FSO din Polonia, detinuta in prezent de ucrainenii de la UkrAvto.
Statul roman, reprezentat de Automobile Craiova, a redobandit miercuri controlul asupra fabricii de automobile Daewoo, prin semnarea contractului de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania. Daewoo Craiova si-a rascumparat cu bani din bugetul sau 51% din capitalul social, coreenii primind in schimb 60 de milioane de dolari (pachetul de actiuni avand valoarea de 50 de milioane de dolari, iar 10 milioane de dolari reprezentand datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo).
Renault-Nissan, General Motors, Ford si Chery au trimis deja scrisori de intentie, pentru a afla de la autoritatile romane mai multe detalii despre uzina. J.D Power Automotive Forecasting este divizia de prognoza si analiza a J.D Power, lider mondial pe segmentul de studii de piata pentru industria auto. Compania efectueaza in mod constant studii in cele mai mari piete auto din lume si alcatuieste topuri ale diferitelor branduri din industria auto, in functie de notele acordate de clienti.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: