Mazda a adus in Europa cea de-a patra generatie a roadster-ului MX-5 cu doua motorizari de 131 CP si 160 CP, la un pret de pornire pentru Romania de 20.990 euro cu TVA si respectiv 27.090 euro cu TVA.

MX-5 este mai scurt si mai usor cu 100 kg fata de versiunea anterioara, ajungand la 975 kg, si are o distributie ideala a masei intre cele doua axe, 50:50. Liniile laterale, care inspira tensiune, pornesc de la grila frontala, incadrata de faruri si proiectoare LED, si se incheie cu stopurile care dau posteriorului un aer sportiv. Modelul poate fi comandat cu jante de aliaj de 16 sau 17 inci si in una din cele sapte nuante, dintre care se remarca Alb Ceramic, Rosu Soul si Albastru Reflex.

Culoarea exterioara se va resimti si in habitaclu, intrucat partea superioara a portierelor este vopsita in aceeasi culoare. Plansa de bord, complet redesenata, integreaza, in functie de versiune, noul ecran tactil de 7 inci, controlabil cu ajutorul centrului de comanda HMI de pe consola centrala, iar spatiul interior a fost regandit pentru un plus de ergonomie si confort.Mazda MX-5

Sistemul MZD Connect este de asemenea prezent si permite conectarea in siguranta la Internet prin intermediul smartphone-ului. In functie de nivelul de echipare, Mazda MX-5 poate fi dotata cu sistemul audio BOSE cu noua difuzoare, special proiectat pentru un autoturism decapotabil. Acesta include difuzoare speciale, amplasate in tetierele scaunelor, care directioneaza sunetul pentru o auditie optima.

Motorizari Mazda MX-5

MX-5 poate fi propulsat de doua motoare SKYACTIV-G, pe benzina, de 1.5 l si 131 CP si de 2l si 160 CP. Ambele au o rata de compresie ridicata si sisteme de admisie si evacuare special adaptate, pentru a creste peformantele si placerea de a conduce. Zona rosie pentru motorizarea de 131 CP ajunge la 7500 de rotatii, iar puterea si consumulcombinat de doar 6 l/100 km sunt superioare motorului pe care il inlocuieste. Propulsorul de 2l este mai usor decat generatia anterioara, ofera un cuplu superior si este echipat standard cu sistemul i-Stop si i-ELOOP, pentru un consum redus. Ambele motoare sunt Euro 6 si pot fi cuplate la o transmisie manuala SKYACTIV-MTcu sase rapoarte, special creata pentru Mazda MX-5, care asigura schimbarea precisa si rapida a vitezelor.

La performantele de consum datorate scaderii greutatii au contribuitsi caroseria fabricata in proportie de 9% din aluminiu, dar si nivelul ridicat de otel cu limita inalta de elasticitate din componenta structurii vehiculului, care a crescut de la 58% la 71%. Trenul de rulare pentru versiunile echipate cu motorul de 160 CP includ pentru un plus de sportivitate suspensii Bilstein si diferential cu alunecare limitata.Mazda MX-5

Noua Mazda MX-5 beneficiaza de o gama variata de sisteme de siguranta i-ACTIVESENSE. Blind Spot Monitoring (BSM) monitorizeaza spatele si lateralele masinii si poate fi folosit si la deplasarea in marsarier impreuna cu sistemul RCTA. Sistemul de atentionare la depasirea benzii de rulare (LDWS) avertizeaza soferul daca depaseste linia dintre benzile de mers fara sa semnalizeze. Faruri cu tehnologie LED in echipare standard si optional sistemul de control automat faza lunga (HBC) comuta farurile adaptive intre faza scurta si faza lunga. Iar in rampa soferii vor fi asistati de sistemul HLA, pentru o plecare mai facila de pe loc.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri