Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen, isi cere scuze ca a stricat increderea clientilor dupa ce compania a fost acuzata ca a trisat in timpul testelor privind emisiile de poluare din SUA si a oprit vanzarile modelelor in cauza.

"Personal, regret profund ca am incalcat increderea clientilor si a publicului. Nu vom tolera incalcari de orice fel a normelor interne sau a legii", a declarat Winterkorn adaugand ca VW colaboreaza cu autoritatile si a comandat o investigatie externa.

Potrivit americanilor, software-ul este instalat in aproape 500.000 de masini ale grupului Volkswagen care circula pe drumurile din SUA, inclusiv unele modele ale marcii Audi. Modelele poluante sunt diesel, VW Jetta, Beetle si Golf fabricate intre 2009-2015, Passat intre 2014-2015, precum si Audi A3 fabricat intre 2009-2015.

Grupul VW risca amenzi de pana la 18 miliarde dolari daca va fi gasit vinovat

VW a exprimat scuze publice si a lansat o investigatie, dar acuzatiile ar putea slabi pozitia directorului general Martin Winterkorn, care a supravietuit recent eforturilor unui actionar major de a-l indeparta din functie. Scandalul a izbucnit cu doar cateva zile inainte ca board-ul VW sa se reuneasca pentru a prelungi oficial mandatul de CEO al lui Winterkorn pana in 2018. In urma informatiilor, actiunile VW sunt in declin cu 12%, potrivit Mediafax.

Strategia VW de dezvoltare pe piata din SUA s-a bazat pe promisiunea ca motoarele diesel ale automobilelor grupului sunt performante si au un nivel scazut al emisiilor. In primul semestru, VW a depasit vanzarile liderului pietei americane, Toyota Motor, dar investigatia referitoare la emisiile poluante ar putea opri acest progres.

Chiar si inainte de acest scandal, marca VW s-a confruntat cu declinul livrarilor pe piata din SUA, in timp ce brandul de lux Audi nu reuseste sa ajunga din urma BMW si Mercedes-Benz.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri