Scandalul emisiilor poluante reprezinta o amenintare "existentiala" pentru Volkswagen, dar poate fi depasita, afirma Hans Dieter Pötsch, noul presedinte al grupului auto german.

"Scandalul emisiilor reprezinta o criza existentiala pentru compania Volkswagen", a declarat Hans Dieter Pötsch, potrivit Welt am Sonntag, la o reuniune desfasurata la sediul central al VW, in orasul german Wolfsburg. "Insa cred ca, pentru Volkswagen, este o criza surmontabila", a dat asigurari Poetsch, care va prelua in noiembrie presedintia Consiliului de administratie al grupului auto german. Potrivit publicatiei Welt am Sonntag, bugetul de investitii de 100 de miliarde de euro pregatit de VW pana in anul 2018 va fi revizuit in scadere. Volkswagen a refuzat sa comenteze informatia, potrivit Mediafax.

Volkswagen a anuntat saptamana trecuta ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi.

Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.

Pe fondul scnadalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfarsitul lunii septembrie, fiind inlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche. Conform legislatiei americane, Volkswagen risca sa plateasca despagubiri de peste 18 miliarde de dolari. "Chiar daca VW va reusi sa supravietuiasca in actuala forma, compania va ocupa o pozitie inferioara pe piata in urmatorii ani", comenta recent site-ul MarketWatch.com. Volkswagen a depasit Toyota si a devenit in iulie cel mai mare producator auto mondial, din punctul de vedere al vanzarilor efectuate in primul semestru al anului 2015.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri