Daniel Kearvell, director general DHL Express Romania

Daniel Kearvell, director general DHL Express Romania

Piata de curierat expres international din Romania va continua sa creasca in 2016, in ciuda provocarilor legate de piata din China. Suntem increzatori ca noul an nu va marca doar cei 25 de ani de existenta a DHL pe piata din Romania, ci si un an de crestere - estimam un procent de crestere de doua cifre fata de 2015.

Cresterea PIB-ului in Romania este una solida in comparatie cu alte tari europene, ceea ce ar trebui sa conduca la o cresterea a cererii de servicii de curierat express international in 2016 si chiar si in anii urmatori. Percepem tot mai mult cererea clientilor nostri de a-si reloca productia din vestul Europei catre Asia sau estul Europei - iar aceasta ar putea sa reprezinte o sursa enorma de crestere pentru Romania si potential pentru atragerea de investitii in tara noastra.

2015 a fost, fara indoiala, un an de success pentru DHL Express Romania, marcat de crestere, cu investitii importante, menite sa aduca imbunatatiri (cum ar fi noul terminal operational deschis in Aeroportului International din Timisoara sau sediul operational extins din Cluj). Cresterea a venit in principal din volumul expedierilor de tip import comparativ cu anii anteriori, in special din Asia Pacific.

DHL este de aproape 25 de ani pe piata din Romania, are 500 de angajati, opereaza cu 3 aeronave, detine o flota de peste 200 de masini si ofera o acoperire de 100% la nivel national, prin aproape 50 de locatii aflate in cele mai importante orase de pe intreg teritoriul tarii.

Fabiola Nica, marketing manager IB Cargo

Fabiola Nica, marketing manager IB Cargo

Eficientizarea transporturilor contribuie la cresterea profitabilitatii in companii

Cresterea volumelor de import - export si in acelasi timp presiunea timpului din partea clientilor, vor accentua focusul pe eficientizare. Solutiile logistice eficiente contribuie la cresterea competitivitatii companiilor. Importatorii si exportatorii se vor indrepta tot mai des catre solutii de transport „la cheie” si nu doar catre transporturi punctuale. Astfel de solutii logistice integrate, pot fi achizitionate de la case de expeditii, ca IB cargo, care pot livra servicii complete, de la transport rutier la grupaje maritime prin care poti aduce de la 1 metru cub de marfa din orice port sau produse super rapide, precum On Board Courier prin care marfa ajunge in maximum 24 ore de oriunde pana oriunde in lume, consolidarea achizitiilor de la furnizori multipli in orice port / aeroport, formalitati vamale, asigurari.

Masurile de securitate din UE genereaza timp de tranzit crescut la transportul rutier de marfa

Este posibil ca costurile de transport rutier in interiorul Uniunii Europene sa fie mai mari in 2016, ca urmare a masurilor de securitate sporite dupa atentatele din noiembrie de la Paris. Controalele vamale pentru camioane au devenit acum obligatorii la fiecare granita a tarilor din Uniunea Europeana, ceea ce va duce inclusiv la perioade de tranzit mai lungi.

Asigurari mai scumpe la transportul rutier de marfa

Problemele pe care le-au avut in 2015 unele firme de asigurari au dus la scumpirea asigurarilor pentru camioane cu pana la 300%. Este de asteptat ca aceste cheltuieli suplimentare sa se regaseasca in costurile cu transportul rutier.

Stocuri mici, importuri mai dese

2016 va duce la accentuarea unei tendinte deja perceptibile in piata de retail: diminuarea stocurilor pentru a reduce costurile de depozitare, dar si pentru a avea flexibilitate in ceea ce priveste oferta comerciala. Fenomenul va duce la o serie de comenzi si transporturi mai mici si mai dese si la o nevoie mai mare de eficientizarea expeditiilor. De asemenea, viteza de reactie la comenzile clientilor va trebui sa fie mult mai mare, la fel ca si flexibilitatea in oferirea solutiilor personalizate pe nevoile lor.

Retailerii locali devin mai puternici

2016 va fi anul cand retailerii online din zonele de fashion si home&deco vor rula volume indeajuns de mari pentru a-si permite importul direct de la producatori din Asia. Multi dintre ei au apelat pana in 2015 la import de la reselleri din Uniunea Europeana.

IB Cargo este o companie de freight forwarding infiintata in Romania in anul 2008, cu actionariat mixt, compania germana Interfracht, o companie olandeza si Catalin Putineanu. Compania are 57 de angajati in Bucuresti, Constanta si parteneri in peste 950 de locatii comerciale din lume. Anul trecut, IB Cargo a importat aproape 45.900 tone si a exportat 17.400 tone.

Volume IB Cargo in 2015:

· Import = 45.899 t
· Export = 17.395 t
· Domestic = 495.000 t

Airfreight:
· 925 t Import
· 379 t Export

Grupaj maritim (LCL):
· 5200 t import
· 800 t export

Containere pline maritim (FCL)
· 17.700 t import
· 1.500 t export

Rutier Intern (Romania)
· 495.000 t domestic

Rutier extern (in afara Romaniei)
· 22.074 t import
· 14.716 t export

Adrian Mihai, managing partner in cadrul FAN Courier

Adrian Mihai, managing partner in cadrul FAN Courier

Piata de curierat a urcat in 2015 cu 10 - 15% si credem ca in 2016 va fi acelasi avans. Factorii de crestere au fost pe de o parte online-ul si e-commerce-ul, partea cea mai importanta de crestere. Alt motiv a fost faptul ca unele firme si-au externalizat serviciile. De exemplu, aveau cateva magazine in tara si nu au mai facut transportul cu masinile lor pentru ca serviciile erau prea scumpe. Si mai sunt si vanzarile din teleshopping, care sunt pe crestere. Dar toata cresterea consumului din Romania s-a reflectat intr-un fel sau altul si in cresterea pietei de curierat.

Pentru 2015, compania estimeaza afaceri de 88-89 milioane euro si o cota de piata de 23-25%. FAN Courier a fost infiintata in 1998 de oamenii de afaceri Felix Patrascanu, Adrian Mihai si Neculai Mihai. Compania are circa 4.600 de angajati, din care 1.900 in Bucuresti.

Bogdan Dragotoiu, country sales & marketing manager TNT Romania

Bogdan Dragotoiu, country sales & marketing manager TNT Romania

Piata din Romania se afla de cativa ani pe un trend de crestere accelerata, iar dupa ritmul record din 2015, avem toate motivele sa fim optimisti pentru 2016. De asemenea, acest trend se regaseste in cresterile din intreaga zona est-europeana, existand in acest sens semne pozitive in majoritatea industriilor, nu numai pe un anumit segment.

Evolutiile de la nivel international trebuie insa analizate cu precautie, tocmai de aceea industria de curierat va trebui sa ofere solutii variate si de calitate. In ceea ce ne priveste, pe piata locala, vizam o crestere procentuala semnificativa, similara acestui an. In mod cert, anul care vine este unul special pentru noi si vrem sa il sarbatorim cu rezultate foarte bune.

TNT este prezenta pe piata din Romania inca din 1991, oferind pietei locale servicii integrate, de la solutiile express internationale, aeriene si rutiere, pana la variante de transport national.