Paul Badea JR, proprietar Badsi

Paul Badea JR, proprietar Badsi

In 2016 se previzioneaza un trend ascendent al pietei auto, atat in ceea ce priveste cresterea volumului de autovehicule vandute, cat si o usoara modificare de structura a modelelor solicitate de clienti. Mizand pe scaderea TVA si un debut mai rapid al programului Remat, Badsi estimeaza pe segmentul retail o crestere de aproximativ 15% fata de 2015, insumand peste 160 de unitati vandute.

In sustinerea acestei previziuni ne bazam pe mentinerea unor vanzari solide pentru noile modele Nissan Qashqai, Juke, dar si pe o crestere a solicitarilor pentru Noul X-Trail. De asemenea, luand in calcul istoricul modelului, asteptam o buna pozitionare pe piata odata cu lansarea Noului Nissan Navara.

Trendul eco este din ce in ce mai prezent in toate mediile de afaceri si lifestyle, motiv pentru care ne bazam pe aceasta oportunitate pentru educarea publicului tinta in ceea ce priveste viitorul reprezentat in auto de modelele electrice. Astfel, in al doilea semestru, tintim un debut promitator si estimam o cota de peste 10 unitati Nissan Leaf comercializate pana la finele anului.

Compania Badsi, cel mai mare dealer Nissan, a fost infiintata in 1992 avand ca obiect principal de activitate service auto, in ultimii ani fiind din ce in ce mai prezenta in zona de fleet management. Badsi a cedat importurile catre Renault-Nissan Romania in 2002.

Cristian Damian, director vanzari Alexandros Motors

Cristian Damian, director vanzari Alexandros Motors

2016 - al treilea an de crestere consecutiva

In ansamblul pietei, vanzarile de vehicule in Romania vor urma trendul european si se va inregistra o crestere de aproximativ 10-15% in 2016, comparativ cu anul 2015.

Totusi, volatilitatea pietei auto, cauzata de schimbarile legislative gresite si de instabilitatea politica, o sa continuie si anul viitor, si de aceea este destul de dificil in a inainta predictii reale pentru sectorul de automobile. Programul Rabla 2016 speram sa continue si sa alimenteze aceste cresteri, imbunatatind in acelasi timp calitatea parcului auto national. Asteptam o crestere si a segmentului de electrice, generata de avantajele tehnice cat si de cele fiscale.

Cat despre Great Wall Motors, am deschis un nou centru de vanzari in zona Pipera si am reluat, pe baza noilor premise, mult mai optimiste, comercializarea modelelor GW pe piata din Romania si reconstructia retelei de dealeri si de service-uri. Anul viitor speram ca vanzarile de GW sa urmeze tendinta evolutiva a pietei de automobile din Romania.

Alexandros Motors, divizia auto a Alexandrion Grup Romania, a relansat in octombrie 2015 brandul auto Great Wall pe piata din Romania si a deschis un showroom in Bucuresti, reteaua de dealeri si service fiind in plina expansiune. Compania Alexandros Motors, divizia auto a Alexandrion Grup Romania, a fost lansata oficial in ianuarie 2006 si este importator unic pentru Romania a brandurilor: Great Wall, King Long si UN Forklift.

Dragos Grapinoiu, marketing manager Mazda Romania

Dragos Grapinoiu, marketing manager Mazda Romania

Anul viitor se anunta unul bun pentru piata auto. Avem deja o masura fiscala care va incuraja piata, reducerea TVA, iar cresterea economica, daca va fi sustinuta, va favoriza trendul pozitiv al industriei.

Ne asteptam sa vedem o imbunatatire si pe segmentul de clienti persoane fizice, in conditiile in care in 2015 o parte importanta din autovehiculele vandute au ajuns la companii. Totodata, piata ar putea fi sustinuta si de programul de stimulare a innoirii parcului auto, dar acest lucru va depinde de conditiile si criteriile de aplicare.

La Mazda suntem increzatori ca vom continua sa ne consolidam pozitia si cota de piata. Avem o gama complet noua, care ofera cele mai noi tehnologii SKYACTIV, pentru un consum redus si performante dinamice ridicate, dar si linia de design KODO, sufletul miscarii, recunoscuta atat de specialisti, cat si de clienti.

Vanzarile Mazda in Romania au crescut in primele noua luni din 2015 la aproape 800 de unitati, cu 36% mai mult fata de rezultatele inregistrate in aceeasi perioada a anului anterior.

Dan Grigore, director general Auto Cobalcescu

Dan Grigore, director general Auto Cobalcescu

Ne asteptam la o crestere de 10% a pietei auto anul viitor, care sa se mentina pe termen mediu. Nu vor mai fi cresteri anuale cum am trait in 2007.

Pentru afacerea noastra, instabilitatea legislativa poate fi un pericol. Schimbari precum deductibilitatea TVA, impozit sau timbrul de mediu, toate aceste schimbari au influentat decizia de cumparare de masini.

Dealerul de masini Auto Cobalcescu se asteapta in 2016 la o cifra de afaceri de 30 de milioane euro, de la 16 milioane euro anul trecut. In 2014, compania a depasit pragul de 30.000 de masini noi si second-hand vandute de la infiintare, iar in 2015 cifra va ajunge la 32.000 de unitati, dintre care un sfert sunt masini rulate.

Auto Cobalcescu, dealer Dacia, Renault, Nissan, BMW si SsangYong, a debutat pe piata in 2002 ca dealer Dacia si Renault, iar in 2009 a deschis locatia din Splaiul Unirii, fiind singura unde compania are showroom-uri in prezent.