La jumatatea anilor 90, analiztii pietei auto vorbeau despre o scadere a calitatii produselor Mercedes. Atitudinea se datora faptului ca o serie de componente ale masinilor cedau inainte de vreme.
Astfel de scapari erau de neinteles pentru un brand ce isi construise notorietatea pe ideea de fiabilitate si durabilitate. Dupa ce au fost trase semnalele de alarma, germanii si-au revizuit procesele de productie si au recuperat punctele pierdute. In septembrie 2006, Mercedes anunta o crestere semnificativa pe segmentul second-hand.

Cererea tot mai mare pentru masinile deja rulate a facut ca Mercedes sa vanda nu mai putin de 327 de mii de unitati, in prima jumatate a lui 2006, numai in Germania. Cifrele in crestere au fost inregistrate pe fondul unei scaderi a pietei auto in general, dar si a celei de masini din clasa premium.

Oficialii Mercedes declara ca cererea de masini la mana a doua nu a fost niciodata la fel de mare ca in 2006. Nu numai piata germana se confrunta cu acest fapt, ci si pietele din Franta sau Italia. Procentual, in Germania, Mercedes si-a crescut vanzarile pe acest segment cu cinci procente, fata de primele sase luni ale lui 2005.

Aceste cresteri au facut ca Mercedes sa isi majoreze cota de piata, in Germania, de la opt procente la zece procente. Cele mai bine vandute masini second-hand au un an vechime si au inregistrat in primele opt luni ale anului in curs o crestere de 30 de procente fata de aceasi perioada din 2005.

In august, vanzarile de masini Mercedes limuzine si alte vehicule de transport persoane au crescut chiar cu 38 de procente. Klaus Maier, director de vanzari al Mercedes, declara ca: Vanzarile masinilor noi si ale celor second hand dovedesc o reala apreciere a fata de modelele noastre actuale, dar si fata de imaginea Mercedes-Benz.

Politica Mercedes se dovedeste a fi castigatoare fata de cea a partenerilor americani de la Chrysler care au anuntat ca vor incheia anul 2006 in pierdere. Mai mult, germanii au anuntat deschiderea lucrarilor la o noua fabrica in China.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri