Statisticile oficiale arata ca in 2005 investitiile straine au generat 12.400 noi locuri de munca, dintre care majoritatea pot fi atribuite producatorilor de piese auto. Investitiile directe din sector au creat 9% din totalul locurilor de munca aparute. Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana este perceputa ca o fiind o sursa care aduce avantaje: pe de-o parte, scaderea birocratiei si limitarea problemelor legate de frontiere vor scadea simtitor timpul de livrare; pe de alta parte, odata ce costurile fortei de munca vor atinge sau vor depasi 30-40% din vanzari, interesul de a privi si mai spre est nu va mai parea atat de indepartat.
A trecut un an de cand mai multe voci din diferite domenii industriale si din media au identificat "coridorul cu costuri reduse Varsovia-Bucuresti", caruia i-au recunoscut meritele si perspectivele, atribuindu-i titulatura de "Detroit-ul Estului". Majoritatea producatorilor de piese pentru autovehicule care opereaza pe piata din Romania sunt companii cu capital strain, a caror productie este inca in principal bazata pe export. Anul 2005 a fost primul in care s-au putut observa acorduri intre producatori de a activa si pe piata interna (exemplu edificator in acest caz este contractul asupra Loganului dintre BOS Automotive si Renault).
Comertul national se transforma treptat de la productii de textile la productii de autovehicule. Productia in sistem lohn din Romania a inceput sa scada de la 59,4% (total exporturi) in 2001 la 47,8% in 2005. Cererea de piese de autovehicule de pe piata este, potrivit asociatiilor din domeniul industrie, de aproximativ un miliard euro pe an.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: