Strategiile producatorilor straini de piese pentru autovehicule ce activeaza pe piata din Romania au continuat sa se materializeze in special prin companiile nou-infiintate si prin cresterea productivitatii celor aflate deja pe piata.
Aceste strategii se refera la dorinta de a dezvolta in Romania o baza de cercetare si de inginerie si la dorinta jucatorilor straini prezenti deja pe piata de a atrage alti producatori de piese din afara granitelor. In ultima categorie sunt inclusi si furnizorii, foarte importanti avand in vedere faptul ca exista produse ce nu pot fi inca produse corespunzator in Romania, arata un studiu efectuat de Central Europe Trust Company, consultat de Rompres.

Statisticile oficiale arata ca in 2005 investitiile straine au generat 12.400 noi locuri de munca, dintre care majoritatea pot fi atribuite producatorilor de piese auto. Investitiile directe din sector au creat 9% din totalul locurilor de munca aparute. Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana este perceputa ca o fiind o sursa care aduce avantaje: pe de-o parte, scaderea birocratiei si limitarea problemelor legate de frontiere vor scadea simtitor timpul de livrare; pe de alta parte, odata ce costurile fortei de munca vor atinge sau vor depasi 30-40% din vanzari, interesul de a privi si mai spre est nu va mai parea atat de indepartat.

A trecut un an de cand mai multe voci din diferite domenii industriale si din media au identificat "coridorul cu costuri reduse Varsovia-Bucuresti", caruia i-au recunoscut meritele si perspectivele, atribuindu-i titulatura de "Detroit-ul Estului". Majoritatea producatorilor de piese pentru autovehicule care opereaza pe piata din Romania sunt companii cu capital strain, a caror productie este inca in principal bazata pe export. Anul 2005 a fost primul in care s-au putut observa acorduri intre producatori de a activa si pe piata interna (exemplu edificator in acest caz este contractul asupra Loganului dintre BOS Automotive si Renault).

Comertul national se transforma treptat de la productii de textile la productii de autovehicule. Productia in sistem lohn din Romania a inceput sa scada de la 59,4% (total exporturi) in 2001 la 47,8% in 2005. Cererea de piese de autovehicule de pe piata este, potrivit asociatiilor din domeniul industrie, de aproximativ un miliard euro pe an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri