Circa 34% dintre romani ar da peste 10.000 euro pe un autoturism la mana a doua in urmatorii trei ani, potrivit unui sondaj al Autovit.ro realizat pe 500 de respondenti.

36% dintre cei intervievati au un buget cuprins intre 5.000 si 10.000 euro pentru o masina la mana a doua. Doar 4% dintre respondenti au declarat ca ar investi intr-o masina mai ieftina de 2.000 euro, iar 25% ar cheltui intre 2.000 si 5.000 pentru un autoturism rulat.

sondaj autovit.ro

Mai mult de jumatate dintre participantii la sondaj au cumparat deja o masina second hand in ultimii cinci ani, procent ce coincide cu cel al persoanelor care ar investi intr-un autoturism la mana a doua in urmatorii trei ani.

Cele mai importante elemente analizate de romani atunci cand aleg masinile second hand sunt anul de fabricatie, numarul de kilometri si puterea motorului. Caracteristici precum numarul de locuri, tara de provenienta sau capacitatea portbagajului nu sunt la fel de importante si nu influenteaza decizia finala de cumparare.

“Observam in continuare afinitatea romanilor pentru masinile la mana a doua reinmatriculate sau din import. Chiar daca piata auto a cunoscut un declin dupa criza economica, 2016 se anunta un an promitator cu cele mai multe tranzactii din 2009 incoace. Romanii vor reincepe sa investeasca in masini, chiar daca de cele mai multe ori acestia vor alege autoturisme la mana a doua”, spune Cristian Cojocaru, sales manager Autovit.ro.

Sondajul a fost realizat de catre echipa Autovit.ro in cadrul Salonului Auto Moto. In principal, respondentii au fost barbati cu varsta cuprinsa intre 20 si 50 ani.

Autovit.ro este cel mai mare site de anunturi pentru masini din Romania, cu peste 78.000 de anunturi pentru categorii precum Autoturisme, Motociclete si ATV-uri, Utilitare/Camioane, Utilaje constructii, Utilaje agricole, Piese – dezmembrari. Cele mai multe masini prezente pe Autovit.ro sunt modele de volum la sub 10.000 de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri