Fiecare angajat al grupului auto german Volkswagen va primi o prima anuala bruta de 3.950 de euro aferenta rezultatelor din 2015, in scadere cu 33% fata de nivelul acordat anul trecut, in conditiile in care producatorul auto se confrunta cu dificultati dupa scandalul testelor trucate de emisii, potrivit Les Echos.

Pentru anul financiar 2014, salariatii Volkswagen au primit fiecare cate o prima de 5.900 de euro anul trecut. "In ciuda situatiei dificile, angajatii Volkswagen au facut o munca de echipa foarte buna. Angajamentul lor trebuia rasplatit", a afirmat directorul de resurse umane al grupului, Karlheinz Blessing, intr-un comunicat, potrivit News.ro.

Volkswagen se afla in prezent in negocieri salariale. Acestea sunt dificile din cauza resentimentelor angajatilor la adresa conducerii, amplificate dupa scandalul bonusurilor. Grupul, care se confrunta cu cea mai grava criza din istoria sa, a decis an cele din urma sa inghete 30% din bonusurile variabile ale celor noua mebri ai directoratului aferente anului 2015. Acestea urmau sa fie platite in trei ani, in functie de evolutia actiunilor Volkswagen la bursa.

La finalul lunii aprilie, fostul director general al Volkswagen, Martin Winterkorn, care a demisionat in urma scandalului emisiilor, a primit compensatii de 7,3 milioane de euro pentru 2015, din care 5,9 milioane de euro sub forma de bonusuri legate de performanta. Bonusurile conducerii Volkswagen au scandalizat opinia publica din Germania si au fost criticate de mai multi lideri politici, inclusiv de ministrul de Finante, Wolfgang Schäuble.

Volkswagen a admis, in septembrie 2015, ca a trucat testele de emisii pentru 11 milioane de masini cu motoare diesel, pentru a le face sa para mai putin poluante. Scandalul a generat scaderi ale vanzarilor. In aprilie, cota de piata a grupului Volkswagen a scazut pentru a opta luna consecutiv. Vanzarile Volkswagen au reprezentat luna trecuta 25,4% din vanzarile care au avut loc pe piata europeana, fata de 26,2% in urma cu un an, potrivit datelor publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Cifrele cheie si...
Citeste si: Cum vad analistii viitorul celor mai mari 10 companii din Europa


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Interviu cu brand managerul VW Romania despre Dieselgate