BMW a dezvoltat cel mai puternic diesel cu sase cilindri din lume, are 400 CP si va fi disponibil pe limuzina Seria 7, BMW 750d xDrive si BMW 750Ld xDrive.

Propulsorul de 3 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, are patru turbocompresoare si injectie directa common-rail, care genereaza o putere maxima de peste 2.500 bar.

Noul BMW 750d xDrive accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde (BMW 750Ld xDrive: 4,7 secunde) - o imbunatatire de 0,3 secunde fata de predecesorul sau. Puterea totala este dezoltata la 4.400 rpm.

In mare masura, eficienta si caracteristicile de performanta ale noului motor sunt determinate de cea dintai utilizare vreodata a unui al patrulea turbocompresor si, mai presus de orice, de interactiunea coordonata cu precizie a tuturor componentelor in sistemul de supraalimentare.

In general, cele doua turbocompresoare de presiune joasa si unul dintre cele doua turbocompresoare de inalta presiune functioneaza permanent. Doar la accelerari bruste de la ralanti, cele doua turbocompresoare de joasa presiune vor fi evitate prin intermediul unui sistem de control al clapetei de evacuare. Aceasta permite ca presiunea de supraalimentare sa fie crescuta si mai rapid, asigurand un raspuns prompt. Cel de-al doilea turbocompresor de inalta presiune intra in actiune la o turatie de aproximativ 2.500 rpm.

O alta particularitate care nu este prezenta la actualul motor este recircularea gazelor de esapament pentru etapa de joasa presiune a sistemul de supraalimentare, precum si etapa de inalta presiune.

Aceasta inseamna cresteri ale eficientei turbocompresoarelor si astfel a motorului ca ansamblu. In acest fel sunt reduse si nivelurile emisiilor de oxizi de azot sub sarcini mari. Pentru imbunatatirea eficientei, motorul utilizeaza un sistem indirect de racire a aerului de supraalimentare, cu capacitate mai mare decat cea folosita de actualul motor, precum si racire suplimentara a placii din spatele compresorului pentru turbocompresoarele de joasa presiune. Cheia pentru aceasta din urma este un circuit de temperatura joasa separat - independent de sistemul de racire a motorului -, care include regulatoare termice si o pompa de racire cu gestiune electrica.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri