"Avem multe planuri pentru Dacia derivate din platforma Logan. Pot sa spun ca un SUV 4X4 sau un crossover (n.red.: clasa auto ce combina aspectul unui SUV cu confortul de berlina) sunt luate in calcul. Pana acum mergem pas cu pas. Ceea ce vom face nu este sa lucram la mai multe proiecte simultan, ci sa ne concentram pentru a face fiecare pas asa cum trebuie. Sa ne maximizam prezenta pe piata, iar acum, break-ul este pasul important", a declarat citat de NewsIn Carlos Ghosn.

"Investitiile in Romania vor depinde de evolutia programului Logan si a pietei. Pentru moment succesul Logan este atat de mare, iar reactia publicului atat de buna, incat cred ca este foarte posibil sa facem investitii noi in uzina din Romania," a adaugat presedintele executiv Renault-Nissan, fara sa precizeze o valoare exacta.

Producatorul francez inca nu si-a recuperat investitia in retehnologizarea uzinei Dacia, insa Carlos Ghosn spera ca incepand din 2007-2008, producatorul roman sa devina un "adevarat pilon nu numai pentru cresterea grupului Renault, dar si pentru profitabilitatea Renault."

Prestige si Logan Break, ultimele venite

Dacia a lansat in urma cu doua saptamani versiunea de top a modelului Logan, Prestige avand cei mai multi cai putere din istoria producatorului auto autohton. Logan Prestige are motor pe benzina de 1,6 litri cu 105 cai putere, propulsorul fiind identic cu cel care se gaseste pe versiunile de 105 cai ale modelelor Clio 3, Modus si Laguna de la Renault.

Logan Prestige costa 9.900 de euro, cu 3.500 de euro mai mult decat cea mai ieftina versine Logan, cea cu motor de 1,4 litri si 70 de cai. Logan Prestige ajunge de la zero la 100 de km pe ora in 10,2 secunde, viteza maxima este de 183 km pe ora, iar consumul de benzina in regim mixt este de 7,1 litri la suta de kilometri, mai redus decat la varianta cu motor de 90 de cai putere, conform datelor comunicate de constructor.

In urma cu doua zile a fost lansata la Paris si varianta break a modelului Logan, versiune care se va numi MCV si va fi produs in 60.000 de unitati anul viitor, urmand sa fie comercialiazat la preturi cuprinse intre 8.200 si 11.600 de euro, conform informatilor oferite de reprezentantii companiei.

"Dacia Logan MCV va revolutiona piata break-urilor", a spus Luc-Alexandre Menard, presedintele al Dacia, cu ocazia lansarii de joi de la Paris. Preturile pentru Logan MCV vor fi cuprinse intre 8.200 si 11.600 euro, in functie de motorizare si dotari interne.

Citeste si:

Peste 30.000 de Loganuri ruleaza pe soselele UE

Dacia a ramas lider pe piata auto din Romania, cu vanzari de 71.329 de autovehicule in perioada ianuarie-august, urmat la mare distanta de Daewoo conform datelor APIA citate de NewsIn. Cota de piata a producatorului pitestean in primele opt luni ale anului a fost de 37,8%, in scadere fata de cele 45,2% din piata pe care le avea in intervalul ianuarie-august 2005, cand a vandut 75.943 de unitati.

Dacia a vandut peste 25.000 de masini Logan in statele Uniunii Europene in primele opt luni ale anului, de sase ori mai mult decat in perioada similara a lui 2005, conform statisticilor remise Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Conform statisticilor ACEA, in intervalul ianuarie-august au fost inmatriculate 25.337 de autoturisme Dacia Logan in UE, in comparatie cu 4.417 in primele opt luni din 2005, cand exporturile Logan erau abia la inceput.

Dacia are in prezent o cota de 0,3% din piata UE, unde numarul total al inmatricularilor de masini a depasit cifra de 10,4 milioane in primele opt luni. Cresterea Daciei a compensat aproape un sfert din scaderea de 11,8% a marcii Renault in aceeasi perioada. Per total, in grupul Renault inmatricularile au scazut cu 9,6%.

Ghosn - “The Cost Killer”

Carlos Ghosn este unul din cei mai bine cunoscuti oameni in industria auto. Cetatean francez nascut in Brazilia din parinti libanezi, el si-a castigat faima prin faptul ca a reusit sa salveze de la faliment producatorul Nissan care, inainte de venirea lui Ghosn la conducere in 2001, avea datorii de peste 20 miliarde dolari, iar patru ani mai tarziu a trecut pe profit.

In 2005, Ghosn l-a inlocuit pe Louis Schweitzer - initiatorul programului Logan - in functia de CEO al Renault. Deoarece si-a pastrat functia de la Nissan, Ghosn a devenit si CEO al aliantei Renault-Nissan. in ultimele luni, eforturile sale sa construiasca o alianta transcontinentala, care sa includa si un producator american, au culminat in negocieri cu General Motors.

Stilul sau de conduecere e caracterizat de mentinerea unei permanente stari de urgenta. Jurnalisti l-au supranumit "The Cost Killer", deoarece s-a ghidat mereu pe principiul de a reduce cat mai mult costurile de productie, chiar si cu pretul unor concedieri masive.