Programul Rabla Clasic 2016 a demarat pe 14 iunie pentru persoane fizice, mai tarziu decat in alti ani si cu un buget de 145 milioane lei.

In acesta an, Rabla va putea fi combinat si cu Rabla Plus, bugetul pentru cele doua programe fiind de 220 milioane euro. Rabla Plus se adreseaza celor care vor achizitiona masini noi electrice sau hibride.

”Este adevarat ca am demarat acest program mai tarziu decat in alti ani, insa am venit cu o viziune complet noua asupra acestuia, in al 12-lea an de functionare. Prin introducerea componentei Rabla Plus, care va demara pentru cetateni tot luna aceasta, avem acum intr-adevar un program care poate sa isi atinga obiectivul principal: reducerea poluarii si imbunatatirea calitatii aerului pentru toti romanii. Imi doresc ca, de anul acesta, sa vedem din ce in ce mai multe masini electrice pe strazile si in orasele din Romania”, a declarat ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca Palmer.

Anul acesta, 116 dosare au fost depuse de producatorii/dealerii auto, din care 105 dosare au fost aprobate si 11 dosare au fost respinse. In cadrul sesiunii de depunere a contestatiilor, au fost depuse de producatorii/dealerii auto, 15 contestatii, din care 4 au fost aprobate. Incepand de astazi, 14 iunie 2016, AFM va incheia contracte de finantare cu producatorii/dealerii validati in Program. Lista finala a acestora va fi publicata, ulterior, pe site-ul AFM.

Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor estimeaza ca anul acesta, prin programul Rabla 2016 vor fi scoase din circulatie aproximativ 20.000 autovehicule poluante. In ceea ce priveste achizitia de masini electrice sau electric-hibride, bugetul este gandit astfel incat sa poata fi ajustat in functie de cerere.

Programul Remat este gandit in doua directii:

  • ”Rabla Clasic”, prin care romanii pot beneficia de o prima de casare pentru achizitia unui autovehicul nou cata vreme isi caseaza autovehiculul vechi,
  • ”Rabla Plus”, program nou, prin care este stimulata achizitia unui autovehicul nou pur electric sau nou electric hibrid, fara obligativitatea casarii un autovehicul vechi. Obligatia casarii intervine doar pentru cei care doresc sa cumuleze finantarea acordata prin acest nou program cu cea din Programul Rabla Clasic.

Rabla Clasic

Pentru ”Rabla Clasic” ramane in vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesarii suplimentare a doua eco-bonus-uri pentru urmatoarele situatii:

  1. un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adaugat primei de casare in situatia in care romanii aleg sa-si cumpere o masina al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km,
  2. un eco-bonus in valoare de 1.500 lei pentru situatia in care populatia opteaza pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.

Daca masina noua respecta ambele criterii, un cetatean poate beneficia de ambele eco-bonus-uri, putand sa ajunga, cu tot cu prima de casare, la o finantare de 8.750 de lei care va fi suportata de AFM din costul masinii noi.

Rabla Plus

In cazul ”Rabla Plus” romanii care vor sa aleaga o masina care nu polueaza beneficiaza din partea AFM de doua tipuri de eco-tichete:

  1. un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achizitionarea unui autoturism nou electric-hibrid,
  2. un eco-tichet de 20.000 de lei pentru masinile noi 100% electrice.

Cele doua axe ale programului pot fi accesate de populatie separat sau combinat. In situatia in care un cetatean detine o masina veche pentru casat si doreste sa achizitioneze un autoturism nou 100% electric sau nou electric hibrid, va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000 de euro, deoarece va primi, concomitent, atat prima de casare de 6.500 de lei cat si eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri