Hyundai a adus pe piata la finalul anului trecut cea de-a treia generatie a SUV-ului compact Tucson, model pe care il consider cel mai bun produs al sud-coreenilor, pentru ca a fost bine gandit si asamblat. Noul Tucson se apropie de modele premium, totul este asa cum trebuie, de la manevrabilitate, confort, materialele folosite, spatiu pentru pasageri, pana la gama mare de dotari.

Noul Hyundai Tucson este si modelul cu una dintre cele mai largi game de propulsie. Sunt cinci motorizari pentru piata europeana (pe benzina putem alege intre un propulsor de 1,6 litri 132 CP sau de 177 CP, iar diesel dintre 1,7 litri 115 CP, 2 litri 136 CP sau 185 CP). Dintre cele cinci motorizari enumerate, am condus noul propulsor turbo de 1,6 litri T-GDI 177 CP, combinat cu noua transmisie automata cu dublu ambreiaj cu 7 trepte si tractiune integrala permanenta.

Hyundai Tucson

Cat consuma Tucson 1,6 litri T-GDI 177 CP

Noul propulsor de 1,6 litri turbo este silentios si are un consum decent pentru un SUV pe benzina cu transmisie automata: 8-9 litri in Bucuresti fara aer conditionat si aproape 11 litri cu sistemul de climatizare pornit. In afara orasului, consumul inregistrat la o viteza de 60 km/h in localitati a fost de 5 litri.

Ca sportivitate, SUV-ul de aproape 1.700 kg si 177 CP nu te lipeste de scaun, dar accelereaza in 9,1 secunde pana la 100 km/h, ceea ce reprezinta un timp bun. Transmisia automata cu 7 trepte se impaca bine cu propulsorul, schimba lin treptele de viteza si la timp, fara sa tina motorul turat. Doar la o apasare la podea a pedalei de acceleratie (kick down) va exista un delay pana incepe sa urce puternic in ture. Daca va grabiti, mai bine accelerati progresiv. Masina va lua viteza destul de repede.

In ceea ce priveste manevrabilitatea, noul Tucson a fost inzestrat cu o servodirectie precisa care ofera un feedback perfect, ceea ce face ca SUV-ul sa fie usor de condus. In virajele abordate tare, modelul cu tractiune integrala permanenta este stabil si usor de controlat, pentru ca Tucson 4WD vine cu sistemul avansat de control al tractiunii in viraje (ATCC).

Este foarte placut sa conduci noul SUV, nu doar pentru ca masina raspunde frumos la orice comanda, ci si pentru ca este foarte liniste in interior. Nu se aud zgomote de asamblare sau de la suspensie nici pe drumuri de tara neasfaltate. Suspensia fata este de tip McPherson, iar pe spate Multi-link. Scaunele modelului de test au facut calatoria si mai frumoasa, pentru ca au fost din piele si foarte moi, au avut sustinere laterala si sistem de ventilatie.

Dotari Hyundai Tucson Luxury+

Noul Tucson este unul dintre cele mai bine echipate modele din segment. Interiorul este primitor si cu foarte multe dotari. Tucson a primit o noua consola centrala pe care gasim un sistem de infotainment cu display tactil de 8 inch care are o interfata intuitiva si multe butoane amplasate asemanator unei tastaturi de laptop portabil.

Si daca butoanele ne duc cu gandul la tehnologie, Tucson are cateva sisteme avansate de asistenta a conducerii: franarea autonoma de urgenta cu functie de detectare a pietonilor, avertizare la parasirea benzii de rulare cu interventie automata asupra directiei, monitorizarea unghiului mort, monitorizarea traficului din spate la iesirile din parcari (cross-trafic detection).

Hyundai Tucson

Luxury+ ne ofera si sistemul de parcare automata in pozitie paralela sau perpendiculara. Am incercat de cateva ori modul de parcare paralela si Tucson s-a parcat singur fara probleme chiar si in spatii mici, care necesitau mai multe manevre.

Alte dotari interesante in noul Tucson au fost haionul electric, sistemul de acces si pornire fara cheie, volanul incalzit, scaunele din piele incalzite si ventilate, reglajul electric al scaunelor pe zece directii, frana de mana electrica, farurile cu iluminare in viraje, bluetooth, USB+AUX, camera spate, sistemul audio RDS cu patru boxe si doua tweetere, pilot automat.

Dimensiuni Hyundai Tucson

Noul Tucson nu pare doar mai mare datorita design-ului care imprumuta cate ceva de la Santa Fe, SUV-ul chiar a crescut in dimensiuni. Fata de generatia a doua pe care o inlocuieste, denumita ix35, noul Tucson este mai lung cu 6,5 cm si mai lat cu 3 cm.

Cresterea in dimensiuni este observata si la interior, ampatamentul este acum mai lung cu 3 cm, pasagerii de pe bancheta au mai mult spatiu decat in trecut. Portbagajul este si el foarte mare, are 488 litri, in comparatie cu SUV-urile din segment care au 439 litri Nissan Qashqai si 456 litri Ford Kuga.

Imaginea de SUV impunator este data si de designul modificat, care a trecut de la o forma rotunjita la una cu linii ascutite. Tucson iese in evidenta prin grila imensa hexagonala si blocurile optice de mari dimensiuni cu tehnologie LED.

Hyundai Tucson

Concurentii Hyundai Tucson sunt SUV-urile Ford Kuga, Mazda CX5, Nissan Qashqai sau Renault Kadjar.

Preturi Hyundai Tucson

Cel mai mic pret pentru noul Hyundai Tucson porneste de la 23.700 euro cu TVA (18.700 euro prin Remat) pentru motorizarea de 1,6 litri benzina 132 CP, tractiune fata si cutie manuala. Pretul de pornire pentru diesel este de la 28.600 euro cu TVA (23.600 euro prin Rabla) pentru propulsorul de 2 litri 136 CP, tractiune fata.

Modelul de test cu echiparea Luxury+, transmisie automata, tractiune integrala si propulsorul pe benzina de 1,6 litri 177 CP are un pret de 35.300 euro cu TVA (30.700 euro prin Remat).

Mai multe informatii despre noul Hyundai Tucson sunt disponibile aici.

Date tehnice Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4x4 Aut Luxury+

Motor: benzina, 1.591 cmc
Putere maxima: 177 CP/5.500 rpm
Cuplu maxim: 265 Nm/1.500 rpm
Cutie de viteze: automata cu 7 trepte
Tractiune: integrala
Acceleratie 0-100 km/h: 9,1 secunde
Viteza maxima: 201 km/h
Masa proprie: 1.695 kg
Volum portbagaj: 488 de litri
Consum mixt: 7,5 l/100 km
Emisii CO2 g / km175
Lungime mm 4475
Latime mm 1850
Inaltime mm 1645
Ampatament mm 2670

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri