Programul Rabla Clasic 2016 a fost epuizat in 23 de zile de la lansare, bugetul de 145 milioane lei (32 milioane euro) a ajuns pe zero la data de 7 iulie, dupa ce cu o zi inainte mai erau disponibile 3,5 milioane lei, echivalentul a putin peste 400 de tichete, potrivit dealerilor de masini noi.

Miercuri, 6 iulie, in cateva ore, bugetul Programului Rabla pentru persoane fizice a scazut de la 9,5 milioane lei la 3,5 milioane lei, ceea ce inseamna ca romanii au rezervat peste 700 de tichete intr-o singura zi. Ultimele 400 de tichete au fost rezervate joi, 7 iulie, in doar doua ore.

In acesta an, Rabla a putut fi combinat si cu Rabla Plus, bugetul pentru cele doua programe fiind de 220 milioane euro. Rabla Plus se adreseaza celor care vor achizitiona masini noi electrice sau hibride.

Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor estimeaza ca anul acesta, prin programul Rabla 2016 vor fi scoase din circulatie aproximativ 20.000 autovehicule poluante. In ceea ce priveste achizitia de masini electrice sau electric-hibride, bugetul este gandit astfel incat sa poata fi ajustat in functie de cerere.

Cele doua axe ale programului pot fi accesate de populatie separat sau combinat. In situatia in care un cetatean detine o masina veche pentru casat si doreste sa achizitioneze un autoturism nou 100% electric sau nou electric hibrid, va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000 de euro, deoarece va primi, concomitent, atat prima de casare de 6.500 de lei cat si eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.

In 2015, in programul Rabla au fost emise 25.000 de tichete (20.000 pentru persoane fizice si 5.000 pentru persoane juridice), prin care, in schimbul casarii unei masini mai vechi de 8 ani se obtinea o reducere de 6.500 de lei la cumpararea uneia noi.

Foto articol: Dudarev Mikhail / shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri