BMW reuseste din nou sa atraga toate privirile in industria auto cu doua modele senzationale, i3 si i8, care au sasiul din aluminiu si celula de siguranta a habitaclului din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP), deci sunt doua masini care nu vor rugini niciodata.

Fibra de carbon este un material scump, extrem de rezistent si usor, folosit pentru masini exclusiviste care costa peste 200.000 de euro, iahturi sau avioane. Daca va intrebati cum isi permite BMW sa produca o masina realizata in mare parte din plastic ranforsat cu fibra de carbon si sa ceara un pret modest de 35.880 euro cu TVA, raspunsul ar fi datorita unei tehnologii noi care reduce cu cateva ore procesul de presare a fibrei si automat si costul de productie.

Nu este greu sa iti dai seama ca BMW i3 numai este fabricat din materiale traditionale, ma refer la tabla, otel, plastic, pentru ca odata ce esti la volanul lui nu mai auzi vibratii sau alte sunete enervante de asamblare. Totul este si se simte diferit, BMW i3 "leviteaza" peste gropi cu o caroserie din plastic ranforsat cu fibra de carbon si un interior eco din bambus, lemn si piele.

interior bmw i3

Desi numit model urban, i3 nu este chiar asa de mic, este la fel de mare precum un crossover, iar pasagerii stau la fel de sus in scaun si au o imagine buna in trafic, vad peste masinile sedan sau hatchback. Rotile mari si podeaua inaltata sunt doua trasaturi care il ajuta pe BMW i3 sa ascunda bateriile sub scaunele pasagerilor.

Motorul electric de 170 CP este amplasat in portbagaj, in locul rotii de rezerva a unei masini clasice, iar tractiunea este pe puntea spate. Chiar daca portbagajul a fost luat in calcul pentru a fi redus, spatiul lui este suficient pentru bagaje, are 260 de litri.

0-60 km/h in 3,7 secunde

Odata cu i3, BMW nu a produs doar o masina electrica, ci un model sportiv electric, care poate sa dea emotii soferilor cu masini pe benzina cu sute de cai putere, pentru ca accelereaza de la 0 la 60 km/h in 3,7 secunde, iar plecarea de pe loc este in forta precum un 4x4, fara scartait de roti. Cei 250 Nm vor fi livrati instant, fiind o senzatie foarte tare pe care nu o vei regasi in nicio masina conventionala. Acceleratia pana la 100 km/h se face in 7,2 secunde, iar viteza maxima este de 150 km/h.

bmw i3

Ce autonomie are BMW i3

BMW i3 este disponibil in Romania in doua versiuni, 100% electric (60Ah, 94 Ah) sau "Range extender - hibrid", cu autonomie extinsa avand un motor pe benzina de 647 cc cu rol de generator de curent electric si un rezervor de 9 litri de benzina.

Modelul de test a fost cel 100% electric cu o baterie de 60 Ah sau 21,6 kWh si o autonomie reala de cel mult 150 de km pe modul EcoPro+. EcoPro+ inseamna ca veti conduce fara climatizare si nu veti putea trece de 90 km/h. In modul Comfort, cu aer conditionat, autonomia va fi de 130-140 km.

bmw i3

Am incarcat BMW i3 numai la statia de incarcare de mare putere (50 kwh) din Baneasa Business & Technology Park, care este pusa la dispozitia tuturor utilizatorilor de masini electrice, gratuit. In doar 25 de minute, BMW i3 s-a incarcat de la 16% (autonomie 29 km) la 83% (autonomie 132 km). La o priza casnica cu o putere maxima de 2,6 kWh, bateria se incarca 100% in aproximativ 10 ore.

bmw i3

Ce este interesant la acest model electric este faptul ca in sfarsit daca computerul de bord iti arata o autonomie 100 de km, chiar poti sa mergi 100 de km, atata timp cat nu conduci sportiv.

Bateria lui i3 se reincarca si la franare, cu ajutorul unui sistem de recuperare a energiei, care face o frana de motor de cate ori iei piciorul de pe acceleratie, reduce rapid viteza si opreste de tot masina, bineinteles se aprind automat si stopurile de frana. BMW i3 are o cutie automata, cu o singura treapta, cu toate acestea, atunci cand masina sta pe loc la semafor, in Drive, nu pleaca pana nu accelerezi. Cum BMW a dorit ca acest model sa fie diferit de orice model fabricat pana in prezent, butonul de pornire si selectorul de viteze au un nou amplasament si forme noi.

bmw i3

Diferit arata si scaunele fata care par imprumutate de la avioane sau modul cum se deschid usile, precum la Rolls-Royce. Aici ar fi un inconvenient pentru unele persoane, usile spate nu pot fi deschise fara a deschide usile fata.

bmw i3

BMW i3 este modelul electric cu cea mai mare autonomie, disponibil pe piata din Romania. Modelele 100% electrice la vanzare in Romania sunt BMW i3, Renault Zoe, Renault Fluence ZE, Mitsubishi i-Miev si Nissan Leaf.

Echipamente optionale BMW i3

  • roti de 19 inci - 715 euro fara TVA
  • sistemul de acces comfort (fara cheie) - 350 euro fara TVA
  • asistenta la parcare - 832 euro fara TVA
  • sistem audio harman/kardon - 670 euro fara TVA
  • pachet comfort (comenzi volan, cotiera fata, senzori de ploaie, aer conditionat automat, navigatie, lumini LED, cruise control) - 2.350 euro fara TVA
  • interior design Lodge - 1.673 euro fara TVA
  • scaune incalzite fata - 494 euro fara TVA

bmw i3

Preturi BMW i3

La inceputul anului, modelul de test a avut un pret de 42.677 euro cu TVA prin Programul Rabla+. In prezent, BMW a introdus un pachet "Editia Advanced" care impreuna cu pachetul de parcare autonoma si design interior Lodge face ca un exemplar similar sa coste 38.200 euro cu TVA prin Rabla Plus.

BMW i3 cu baterie de 60 Ah si autonomie reala de 130-150 km costa 35.880 euro cu TVA sau 31.380 euro cu TVA prin Rabla Plus, iar cu baterie de 94 Ah si autonomie reala de 200 km costa 37.080 euro cu TVA sau 32.580 euro cu TVA prin Rabla Plus. BMW i3 baterie 60 Ah REX, Range extender (+150 km), autonomie reala 280-300 km costa 40.440 euro cu TVA, iar BMW i3 baterie 94 Ah REX, Range extender, autonomie reala 350 km costa 41.440 euro cu TVA.

bmw i3

BMW Romania vrea sa stimuleze vanzarile de masini 100% electrice prin oferirea unui autoturism clasic pentru vacanta, solutie prin care va rezolva minusul autonomiei reduse in anumite situatii. Mai multe informatii despre BMW i3 sunt disponibile aici.

Date tehnice BMW i3 170CP AT

Baterie Lithium-ion 60 Ah
Cutie viteze Automata (1 trepte)
Putere maxima CP (rpm) 170 (0)
Cuplu maxim Nm (rpm) 250 (0)
Viteza maxima km/h 150
Acceleratie 0-100 km/h s 7.2
Tractiune spate
Nr. locuri 4
Lungime mm 3999
Latime mm 1775
Inaltime mm 1578
Greutate kg 1195
Ampatament mm 2570
Volum portbagaj litri 260

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri