Volumul vanzarilor retail de motorina ale Grupului MOL in Romania a crescut cu aproape 15% in primele noua luni ale acestui an, in timp ce vanzarile de benzina s-au majorat cu aproape 12%, potrivit rezultatelor trimestriale transmise de catre companie Bursei de Valori de la Budapesta.

Vanzarile de motorina s-au situat la 355 kt in perioada ianuarie-septembrie 2016, fata de 310 kt in intervalul similar al anului precedent. Volumul vanzarilor de benzina a avansat de la 112 kt la 125 kt, in aceeasi perioada de referinta.

In al treilea trimestru al anului 2016, volumul vanzarilor retail de motorina a urcat cu circa 12%, de la 118 kt la 132 kt, in timp ce vinzarile de benzina au crescut cu peste 9%, de la 43kt la 47 kt.

Rezultatul operational (clean CCS EBITDA - profit inainde de dobanzi, deprecieri si amortizari, excluzand elementele exceptionale si fluctuatiile de preturi) a fost de 165 miliarde HUF (590 milioane USD). Avand in vedere performanta solida din primele noua luni (cu un rezultat operational de 1,68 miliarde USD), MOL si-a imbunatatit estimarea privind profitabilitatea la nivelul intregului an 2016, majorand nivelul previzionat al rezultatului operational (clean CCS EBITDA) la circa 2,2 miliarde USD.

MOL a derulat, conform planificarii, un program amplu de lucrari de mentenanta periodica la rafinaria Dunarea si la combinatul petrochimic Tiszaujvaros, ceea ce a avut o influenta asupra rezultatelor segmentului Downstream (rafinare si marketing).

Citeste si:
Vanzarile retail de carburant ale MOL Romania au crescut in T3
Vanzarile retail de carburant...

Rezultatul operational (CCS EBITDA) in acest segment a fost stabil comparativ cu trimestrul anterior, dar s-a situat sub nivelul record inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Achizitiile Eni Ungaria si Eni Slovenia au inceput deja sa contribuie la performanta diviziei Retail, care a obtinut cel mai bun rezultat din istoria sa.

Productia de petrol si gaze a fost de 107 mii barili echivalent petrol (bep) pe zi in trimestrul al treilea, in crestere cu 6% comparativ cu perioada similara a anului trecut, ca urmare a avansului productiei de petrol. Pe ansamblul primelor 9 luni, productia medie a fost de 110 mii bep/zi, astfel ca MOL este pe cale sa atinga nivelul superior al intervalului tintit privind productia de hidrocarburi in acest an (105-110 mii bep/zi). Datorita cresterii productiei si eforturilor permanente ale MOL in domeniul controlului costurilor, rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (explorare si productie de hidrocarburi) a urcat cu 12%, aceasta fiind prima crestere consemnata dupa anul 2011.

Grupul MOL este o companie internationala integrata si independenta, cu sediul central in Budapesta, Ungaria. Are operatiuni in peste 30 de tari, aproximativ 25.000 de angajati in intreaga lume si peste 100 de ani de experienta in industrie. In domeniul explorarii si productiei de hidrocarburi, experienta de peste 75 de ani a Grupului sprijina operatiunile de productie in 8 tari si activitatile de explorare in 13 tari. Grupul MOL controleaza patru rafinarii si doua unitati petrochimice la nivelul managementului integrat al lantului de aprovizionare, in Ungaria, Slovacia si Croatia. Compania are, de asemenea, o retea de aproximativ 2.000 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est, in 10 tari, din care peste 200 in Romania.

Citeste si:
Romanii au cheltuit mai mult pe motorina decat pe benzina anul acesta
Consumul de motorina este in...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Vanzarile retail ale MOL Romania au crescut cu 3% pentru motorina