Jaguar va prezenta in a doua jumatate a anului 2018 primul model electric al marcii, inspirat conceptul I-PACE, un SUV electric echipat cu motoare electrice pe puntile fata si spate ce dezvolta impreuna o putere de 400 CP. Modelul aceelereaza pana la 100 km/h in 4 secunde.

Autonomia conceptului I-PACE este in jurul valorii de 500 km, conform standardelor NEDC (New European Driving Cycle). Luand in considerare o deplasare zilnica de 40-50 km, majoritatea clientilor vor incarca masina doar o singura data pe saptamana. Bateria poate fi incarcata in locurile special amenajate sau la domiciliu.

"Pe masura ce la nivel global infrastructura de incarcare continua sa se dezvolte - si cu o autonomie suficienta, care presupune ca incarcarea bateriilor va trebui facuta doar o data pe saptamana - automobilele precum conceptul I-PACE vor convinge soferii ca un vehicul electric poate fi suficient de performant si de practic pentru a fi folosit in fiecare zi”, a adaugat Ian Hoban, director gama de vehicule, Jaguar Land Rover.

Profilul conceptului I-PACE are mai multe in comun cu supercarul C-X75, cu motor central, decat cu SUV-urile conventionale.

Proportia cabinei, linia dinamica, curbura aripilor fata, aspectul robust al pasajelor de roata spate si jantele mari, sportive, subliniaza acest lucru. Si totusi, dimensiunile generale ale conceptului I-PACE nu sunt mai mari decat cele ale unui SUV de clasa medie. Ampatamentul de 2.990 mm creeaza un interior generos, cu un spatiu pentru pasagerii din spate, specific SUV-urilor de clasa mare si limuzinelor de lux.

"Conceptul I-PACE este o abordare complet diferita a ideii de vehicul electric. Acesta reprezinta generatia urmatoare de vehicule electrice. Oportunitatile oferite de propulsia electrica sunt imense. Vehiculele electrice ofera designerilor o libertate mult mai mare, iar aceasta este o oportunitate de care trebuie sa profitam. Acesta este motivul pentru care conceptul I-PACE a fost dezvoltat pe o platforma noua”, a declarat Ian Callum, directorul de design, Jaguar.

I-PACE are 5 locuri si este o dovada a planurilor Jaguar privind modelul de serie, cu design avangardist, care porneste de la un habitaclu spatios si primitor. De asemenea, acesta etaleaza imbinarea de tehnologii si materiale traditionale, care intruchipeaza viziunea Jaguar privind vehiculele de lux cu propulsie electrica. In plus, conceptul I-PACE demonstreaza cat de mult spatiu interior ofera designul cu cabina si grupul motopropulsor electric Jaguar.

Conceptul prezinta noua abordare Jaguar privind interfata intuitiva a comenzilor, in stilul cabinei de pilotaj, intalnita la aeronave. Filosofia de design pune accent pe amplasarea ergonomica a comenzilor si pe tehnologia care presupune implicarea soferului.

Consola centrala flotanta a conceptului I-PACE este un element principal in dezvoltarea ergonomiei, utilitatii si performantelor postului de conducere Jaguar. Consola se ridica si se lipeste de plansa de bord, pentru a inconjura soferul si asigura un grad ridicat de interconectare cu vehiculul, prin pozitionarea comenzilor schimbatorului de viteze pe tijele metalice de sustinere.

Conceptul I-PACE ofera performantele dinamice si raspunsul pentru care este renumit un Jaguar. In acest scop, este echipat cu motoare electrice pe puntile fata si spate. Acestea dezvolta impreuna o putere de 400 CP si un cuplu de 700 Nm, disponibile instantaneu.

Tractiunea integrala cu propulsie electrica asigura o manevrabilitate perfecta pe toate suprafetele si in toate conditiile de vreme. Raspunsul este imediat, iar sistemul asigura un control exceptional al distributiei cuplului fata-spate si raspunde prompt la comenzile soferului, conditiile de deplasare si caracteristicile vehiculului. Suspensia fata are aceeasi configuratie cu 2 brate triunghiulare, intalnita la F-TYPE si F-PACE.

„La volan, experienta soferului reflecta designul dinamic al conceptului I-PACE. Este un adevarat Jaguar si vom dovedi ca un vehicul cu zero emisii poate fi cu adevarat sportive”, a declarat Mike Cross, Inginer sef pentru integritatea vehiculelor, Jaguar Land Rover.

Suspensia independent “Integral Link” permite inginerilor responsabili cu sasiul sa regleze separat rigiditatea longitudinala si laterala. Acest lucru asigura libertatea de a optimiza atat confortul, cat si comportamentul dinamic, fara niciun compromis.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri