Vanzarile de autovehicule noi in Romania au totalizat 214.224 de unitati in primele noua luni ale anului, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform statisticilor remise NewsIn de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Ponderea autoturismelor a fost de 86% din numarul total de vehicule vandute. In primele noua luni s-au vandut 185.978 de masini, cu 18,2% peste nivelul inregistrat in intervalul ianuarie-septembrie 2005.

Productia interna a crescut cu 12,8%, pana la 160.869 de vehicule in primele noua luni ale anului, iar exporturile au crescut cu 49,2% pana la 58.602 unitati, conform buletinului lunar APIA. Importurile au crescut cu 32,6% pan la 115.338 de unitati.

Desi vanzarile autoturismelor au ramas pe un trend ascendent, piata vehiculelor utilitare a fost in scadere, arata statisticile APIA.In primele noua luni s-au vandut 26.786 de autoutilitare, in scadere cu 8,6% fata de perioada similara din 2005. Principalul motiv a fost scaderea productiei locale cu 41,4%, la 9.228 unitati, comparativ cu 15.752 in aceeasi perioada a anului trecut. Importurile de autoutilitare au compensat partial aceasta scdere, crescand cu o treime, pana la 17.863 de unitati.

Daewoo si Renault intregesc podiumul

Producatorul autohton Dacia a ramas lider pe piata auto din Romania, cu vanzari de 80.967 de autovehicule in perioada ianuarie-septembrie, urmat la mare distanta de Daewoo, potrivit datelor APIA. Cota de piata a producatorului pitestean in primele noua luni ale anului a fost de 37,8%, in scadere fata de cele 44,7% din piata pe care le avea in intervalul ianuarie-septembrie 2005, cand a vandut 83.847 unitati.

Diminuarea vanzarilor autoutilitarelor Dacia, care au scazut de la 15.510 unitati in primele noua luni ale anului 2005 la 9.638 in ianuarie-septembrie anul curent, a fost principalul motiv al acestei scaderi, insa reprezentantii producatorului pitestean nu se arata ingrijorati de acest fapt, mai ales ca vanzarile Logan au crescut pe plan intern.

Ei sustin ca gama autoutilitarelor este la sfarsit de viata, iar la inceputul anului viitor compania va lansa varianta Logan furgoneta, clientii preferand sa astepte noul model, in loc sa cumpere din cele aflate in prezent pe piata.

Daewoo Craiova ocupa pozitia a doua cu 17.882 vehicule vandute in primele noua luni. Dupa cateva luni cu vanzari slabe, producatorul din Oltenia a intrat pe un trend ascendent datorita clarificarii viitorului uzinei si a iminentei privatizari a fabricii. Reprezentantii companiei sunt convinsi ca la finele anului vanzarile vor fi in jurul a 24.000 de unitati - cu 20% mai mult decat in 2005. In primele noua luni ale anului trecut, Daewoo a vandut 16.913 de unitati.

Marca franceza Renault ramane cea mai populara printre automobilele de import si ocupa locul trei in clasamentul vanzarilor, cu 16.324 unitati, in scadere fata de cele 17.660 comercializate in aceeasi perioada a anului trecut.

Restul clasamentului a ramas neschimbat, marcile Skoda si Volkswagen, ambele detinute de producatorul german, ocupand pozitiile patru si cinci, respectiv, cu vanzari de 14.963 (fata de 10.458 in aceeasi perioada a anului trecut) si 12.105 (in crestere de la 9.144), respectiv.

Pe locul sase este in continuare Peugeot, cu 9.735 de vehicule comercializate in ianuarie-septembrie (8.119), iar in spatele sau se afla americanii de la Ford, cu 9.190 de unitati (5.318).

Top zece este incheiat de Opel, cu 7.733 de unitati (3.798), Fiat cu 6.434 de vehicule (4.687) si Hyundai cu 4.709 masini comercializate (2.878).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri