Ford va lansa la nivel global in urmatorii cinci ani 13 vehicule electrificate, in prezent fiind dezvaluite doar 7 dintre acestea, printre care se numara un SUV 100% electric si sase vehicule hibrid sau hibrid plug-in.

Cele sapte vehicule electrice la nivel global vor fi:

  • un SUV mic electric complet nou, care va fi lansat pana in 2020, proiectat sa ofere o autonomie de cel putin 480 de km, care va fi construit la fabrica din Flat Rock si vandut in America de Nord, Europa si Asia.
  • un vehicul autonom cu volum mare proiectat pentru „ride hailing” sau „ride sharing”, care va fi lansat intai in America de Nord. Vehiculul hibrid va debuta in 2021 si va fi construit in fabrica din Flat Rock.
  • o versiune hibrid a celui mai bine vandut vehicul F-150 pick-up care va fi disponibila pana in 2020 si va fi vanduta in America de Nord si in Orientul Mijlociu. F-150 hibrid, construit in Fabrica Ford de autoutilitare din Dearborn, va oferi o capacitate puternica de remorcare si incarcare si va functiona ca generator mobil.
  • o versiune hibrid a modelului Mustang care va oferi o putere de V8 si un cuplu si mai redus. Mustangul hibrid, construit in fabrica din Flat Rock, care va debuta in 2020 si va fi disponibil in America de Nord pentru inceput.
  • un Transit Custom hibrid plug-in disponibil din 2019 in Europa proiectat pentru a ajuta la reducerea costurilor de exploatare chiar si pe cele mai aglomerate strazi.
  • doua noi vehicule hibrid de politie- unul dintre cele doua vehicule noi de politie va fi construit in Chicago, si ambele vor fi dotate cu echipamente de politie la centrul de modificare a vehiculelor de politie dedicat Ford din Chicago.

In plus, Ford anunta ca gama sa globala de vehicule utilitare va include primii hibrizi ai companiei actionati de motoare EcoBoost mai degraba decat de cele cu aspiratie naturala, imbunatatind si mai mult performanta si economisirea de combustibil.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Compania are in plan de asemenea sa fie la fel de agresiva si in ceea ce priveste dezvoltarea de servicii si solutii globale pentru vehiculele electrice. Acestea includ gestionarea flotei, planificarea rutei si solutii de telematica pentru vehiculele electrice.

Pentru a sustine noua era a vehiculelor, Ford va adauga 700 de locuri de munca directe noi in SUA si va investi 700 de milioane USD pe parcursul urmatorilor patru ani, creand noul Centru de Inovare a Fabricatiei in uzina sa de Asamblare din Flat Rock.

Angajatii de aici vor construi vehiculul utilitar mic complet nou cu o autonomie a bateriei extinsa precum si vehiculul complet autonom pentru „ride hailing” si „ride sharing” - alaturi de marcile reprezentative Mustang si Lincoln Continental. Aceasta investitie progresiva in Fabrica de Asamblare din Flat Rock provine de la cele 6,1 miliarde dolari pe care compania planificase anterior sa le investeasca intr-o fabrica noua din Mexic.

Citeste si:
Producatori auto: Majorarea pretului petrolului ameninta revenirea...
Producatori auto: Majorarea...

Ford a anuntat ca isi anuleaza planurile privind fabrica noua din San Luis Potosi, Mexic. A anuntat de asemenea ca, pentru a imbunatati probabilitatea companiei si pentru a garanta succesul financiar precum si cel comercial al vehiculului sau, noua generatie Focus va fi construita la o fabrica existenta in Hermosillo, Mexic. Acest lucru va face loc pentru doua produse reprezentative noi in Fabrica de Asamblare din Wayne, Michigan, unde este fabricat in prezent modelul Focus - ceea ce va asigura aproximativ 3.500 de locuri de munca in SUA.

Investitii Ford

Producatorul si-a anuntat de asemenea planurile de a investi 700 de milioane dolari pentru extinderea Fabricii de Asamblare din Flat Rock, Michigan pentru a produce aici vehicule electrice si autonome de inalta tehnologice alaturi de Mustang si Lincoln Continental. Extinderea fabricii va genera 700 de locuri de munca directe.

Aceste actiuni fac parte dintr-un plan amplu al Ford, ce presupune o investitie de 4,5 miliarde dolari in domeniul dezvoltarii de vehicule electrifice pana in 2020. Planurile Ford sunt parte din strategia companiei de a deveni lider in mobilitate si in ceea ce priveste vehiculele electrice si autonome, precum si in furnizarea de noi solutii de mobilitate.

Anul acesta, Ford incepe sa testeze noua sa generatie de tehnologie EV. In orase care includ Londra, Ford va pune modelul Transit Custom Hibrid plug-in pe strazi in cursul acestui an, impreuna cu un nou set de servicii de mobilitate si solutii de telematica si conectivitate.

Citeste si:
Studiu: Masinile electrice detroneaza dieselul. Ce isi doresc soferii
Studiu: 1 sofer din 5 ar...

In plus, in New York si in alte cateva orase principale din SUA, Ford va testa o flota de 20 de taxiuri Transit Connect hibrid si prototipuri de autoutilitare in conditii de trafic foarte solicitante. In prezent, Ford este marca hibrid plug-in cel mai bine vanduta din America si a doua la nivelul vanzarilor generale de vehicule electrice in SUA.

Ford are deja un acord de colaborare cu alti cativa producatori auto din Europa pentru a crea o retea de incarcare ultra-rapida, protejata, care sa fie semnificativ mai rapida decat cele mai puternice sisteme de incarcare utilizate in prezent. Este planificat un obiectiv initial de aproximativ 400 locatii in Europa. Pana in 2020, consumatorii ar trebui sa aiba acces la mii de puncte de incarcare de mare putere.

Ford testeaza, de asemenea, tehnologia wireless in SUA si Europa, care face ca reincarcarea sa fie la fel de usoara ca si gararea intr-un loc de parcare, astfel incat soferii sa nu uite niciodata sa isi reincarce vehiculele. Reincarcarea wireless extinde gama vehiculelor exclusiv electrice pentru navetistii pe distante scurte, chiar si in timpul opririlor rapide. FordPass poate de asemenea ajuta clientii sa isi rezerve orele de reincarcare.

Citeste si:
Ford va lansa in Romania SUV-ul electric Mustang Mach-E
Ford va lansa in Romania...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Ford, divizie speciala pentru dezvoltarea vehiculelor autonome