Jaguar, Honda si Jeep au fost brandurile care au inregistrat cele mai mari cresteri anul trecut pe piata auto europeana, datorita cererii pentru crossovere, scrie Automotive News Europe.

Piata auto europeana a crescut anul trecut cu 6,5%, la 15,1 milioane de euro, usor peste asteptarile initiale ale analistilor de cel mult 4%. Motivele pentru vanzari mai bune decat cele preconizate au fost o imbunatatire economica globala a Europei si relansarea puternica a pietelor italiene si spaniole, care au crescut cu 16% si respectiv 11%. De asemenea, Franta (+5,8%) si Germania (+3,7%) au crescut peste asteptari.

27 de marci auto din cele 33 monitorizate de ACEA in Europa au inregistrat vanzari in crestere in 2016.

TOP-ul marcilor auto cu cel mai mare procent de crestere in Europa anul trecut:

1. Jaguar + 70,6% (68.687 masini)

2. Honda + 20,8% (159.126 unitati)

3. Jeep + 19% (104.978 unitati)

4. Alfa Romeo + 16,5% (66.172 unitati)

5. Mercedes-Benz + 13,9% (839.779 unitati)

Jaguar a inregistrat vanzari bune datorita lansarii SUV-ului F-Pace, care a avut 18.000 de comenzi din vanzarile suplimentare de 28.000 de unitati fata de 2016.

Crossover-ul HR-V a ajutat Honda sa isi mareasca volumul de vanzari, care a crescut cu 25.000 de unitati fata de 2015, la 160.000 de unitati.

SUV-ul compact Jeep Renegade a fost motorul cresterii marcii, contribuind la cresterea de 20.000 de unitati fata de 2015.

"Privind in perspectiva, estimarile pentru anul 2017 ar fi o crestere europeana de doar 0,5%, piata auto germana mentinandu-se la nivelul din 2016", considera Arndt Ellinghorst, reprezentant al Evercore ISI.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri