Atat femeile, cat si barbatii considera pretul ca principal criteriu de selectie in cazul achizitiei unei masini rulate. In afara pretului insa, selectia automobilului preferat este privita oarecum diferit de reprezentantii celor doua sexe, reiese dintr-un studiu realizat de Autovit.ro.

Femeile aleg masina in primul rand dupa pret - peste 78% dintre cele care au raspuns la chestionare au mentionat acest criteriu -, urmat de vechimea masinii (pe care 55% dintre ele o considera importanta) si consum (45%), marca automobilului fiind abia al patrulea criteriu ca importanta in selectie (38%).

Barbatii sunt la fel de atenti la pret (78% dintre ei au mentionat pretul ca si criteriu de selectie), dar vechimea (51%) si marca (49%) sunt mai importante pentru ei decat consumul.

Printre celelalte criterii luate in considerare in selectarea unei masini, atat in cazul femeilor cat si al barbatilor se mai numara puterea motorului, culoarea si costul intretinerii.

Tot studiul Autovit.ro arata ca femeile prefera masinile mici, de oras, (in proportie de 45%) si apoi pe cele de familie (24%), in timp ce barbatii cauta mai ales modele de familie (42,5%) si sport (19,8%).

Peste 51% dintre femei aleg sa se consulte cu partenerul inainte sa cumpere o masina si peste 30% merg sa ceara sfatul unui mecanic. Intre timp, 40% dintre barbati aleg sa se consulte mai intai cu un mecanic si doar 33% discuta cu partenera.

Daca ar fi sa aleaga trei criterii importante de care tin cont cand aleg o masina, 55% dintre femei ar alege ca ca automobilul lor sa fie economic, 45,8% isi doresc sa fie accesibil la cumparare si 43,7% voteaza petru confort. Barbatii pun mai mult pret pe confort. 48% dintre acestia isi doresc in primul rand ca masina cumparata sa fie confortabila, fiabila (42%) si economica (41%).

Studiul a fost efectuat pe un esantion format din peste 15.000 de utilizatori ai platformei Autovit.ro in perioada ianuarie-februarie 2017.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri