Porsche lanseaza in octombrie o noua caroserie pentru Panamera, denumita Sport Turismo. Aceasta va fi primul Panamera cu 5 locuri si va costa de la 87.000 euro fara TVA.

Optional, Panamera Sport Turismo este, de asemenea, disponibil in configuratie de patru locuri, cu doua scaune individuale, reglabile electric, in spate.

Motorizari si preturi Porsche Panamera Sport Turismo

Preturile in Romania incep de la 87.086 euro fara TVA pentru Panamera 4 Sport Turismo (330 CP), de la 106.201 euro pentru Panamera 4S Sport Turismo, de la 99.300 pentru Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (putere totala a sistemului de 462 CP), de la 109.489 euro pentru Panamera 4S Diesel Sport Turismo (422 CP) si 138.638 euro pentru Panamera Turbo Sport Turismo (550 CP).

La fel ca in cazul limuzinei sport in stil coupe Panamera, Sport Turismo este caracterizat de proportii foarte dinamice – reflectare perfecta a ADN-ului de design Porsche. Automobilul are 5,049 metri lungime, 1,428 metri inaltime si 1,937 metri latime, in timp ce ampatamentul de mari dimensiuni masoara 2,950 metri. Silueta este marcata si de console fata si spate scurte si de jante mari, de 21 inci.

Pornind de la stalpii B, adica de la punctul din care incep usile din spate, Sport Turismo afiseaza de un design complet unic al partii din spate. Deasupra aripii pronuntate, linia alungita a geamului si conturul acoperisului la fel de lung sunt cele care ii dau automobilului aspectul sau impresionant. In spate, linia acoperisului coboara mult mai putin dramatic decat linia geamului, rezultand intr-un stalp D proeminent si distinctiv si facand tranzitia catre sectiunea aripilor in maniera unui coupe.

In partea de sus a automobilului, acoperisul se extinde intr-un spoiler adaptiv. Unghiul eleronului poate fi setat in trei pozitii, in functie de modul de condus si de setarile selectate, si genereaza o deportanta suplimentara de pana la 50 kg pe puntea spate.

Pana la o viteza de 170 km/h, elementul de ghidare aerodinamic – o componenta a sistemului central al Porsche Active Aerodynamics (PAA) – sta in pozitie retractata, la un unghi de minus sapte grade, ceea ce reduce rezistenta aerului si astfel optimizeaza consumul de carburant.

La viteze de peste 170 km/h, spoilerul de acoperis se deplaseaza automat in pozitia Performance, la un unghi de plus un grad, crescand astfel stabilitatea la condus si dinamica laterala. Atunci cand se afla in modurile de condus Sport si Sport Plus, eleronul se deplaseaza automat in pozitia Performance la viteze de peste 90 km/h. PAA ofera, de asemenea, asistenta activa prin adaptarea unghiului de inclinare a eleronului la plus 26 de grade, atunci cand trapa panoramica este deschisa, la o viteza de 90 km/h sau de peste 90km/h. In acest caz, spoilerul ajuta la minimizarea zgomotului provocat de vant.

Linia ridicata a plafonului noului Sport Turismo permite intrarea si iesirea mai usoare in partea din spate a automobilului si asigura spatiu suplimentar pe inaltime. Utilizarea portbagajului beneficiaza de deschiderea larga a hayonului cu actionare electrica in echiparea standard si de o limita de incarcare pe inaltime de 628 milimetri. Cu portbagajul masurat pana la marginea superioara a locurilor din spate, capacitatea de stocare de pana la 520 l a noului Sport Turismo (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 l) o depaseste pe cea a limuzinei sport cu 20 l.

Atunci cand automobilul e incarcat pana la nivelul acoperisului, iar scaunele din spate sunt rabatate, capacitatea de stocare creste cu aproximativ 50 l. Spatarele celor trei scaune din spate pot fi pliate impreuna sau separat, 40:20:40, si deblocate electric din compartimentul pentru bagaje. Cand toate scaunele sunt rabatate, plafonul inferior al spatiului de incarcare devine plan. In acest caz, volumul de stocare este extins pana la 1.390 l (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 1.295 l).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri