Hyundai face masini din ce in ce mai bune, care pot face fata usor competitiei germane, iar cea de-a treia generatie i30 este una dintre ele. Calitatea, din pacate, vine si cu preturi pe masura si acesta ar fi singurul lucru mai putin pozitiv pe care il pot spune despre noul i30. Costa cu doar 600 de euro mai putin decat un VW Golf 7 facelift.

Disponibil din februarie in showroom-urile din Romania, noua generatie Hyundai i30 vine cu trei motorizari, doua pe benzina, 1 litru 120 CP (18.740 euro), 1,4 litri 140 CP (20.600 euro) si unul diesel de 1,6 litri 136 CP (22.400 euro).

Versiunea de test a fost un i30 cu propulsorul turbo de 1,4 litri 140 CP si transmisie automata in 7 trepte cu dublu ambreiaj, al carui pret este de 22.080 de euro cu TVA. Cred ca aceasta este si motorizarea cea mai potrivita pentru noul design sport pe care l-a primit i30. Propulsorul se simte mai puternic de 140 CP, iar acceleratia spre 100 km/h pare mai rapida de cele 9 secunde declarate de producator.

Dar cum este sa ai in parcare un motor turbo pe benzina cand traficul din Bucuresti este din ce in ce mai aglomerat. Nu este deloc dramatic, i30 consuma 10-11 litri la 100 km/h dimineata in drum spre birou si 8 litri la 100 de km dupa ora 21 cand se circula bine prin Bucuresti. In afara orasului am incercat sa vad care este consumul minim. Am mers cu 70 km/h pana la Snagov, iar computerul de bord a afisat un consum de 4,5 litri.

i30

Noul i30 merge impecabil. O plecare de pe loc pana la 50-60 km/h are loc rapid si fara scartaituri, asemenea masinilor cu tractiune integrala care pleaca rapid si fara zgomot. Nu este doar meritul propulsorului turbo pentru aceste senzatii tari, este clar ca si transmisia automata cu dublu ambreiaj, care schimba rapid, isi are un rol important.

Chiar daca are un propulsor vioi, i30 nu vine cu o suspensie foarte rigida, ci cu amortizoare care reactioneaza confortabil pe soselele denivelate si lipesc masina de asfalt pe drumurile bune. Suspensia spate este multilink. Noul i30 mi-a lasat impresia unei masini asamblate ca la carte din toate punctele de vedere, motor, transmisie, suspensie, elemente de interior.

i30

La primul contact cu habitaclul nu poti sa nu remarci un design modern, scaunele cu sustinere laterala, comenzile orientate catre sofer. In timpul testului am folosit sistemele de incalzire al scaunelor, volanului si in cateva secunde si-au facut datoria. La unele masini, ai de asteptat mai bine de un minut pana sa simti caldura. Am mai remarcat izolarea fonica buna, sistemul audio si lipsa zgomotelor de orice fel, daca te plimbi cu radioul inchis.

Comparativ cu generatia anterioara, structura caroseriei incorporeaza in proportie de 53% otel de inalta rezistenta, greutatea fiind redusa cu 28 kg, iar rigiditatea marita cu 20%. Autovehiculul include sapte airbaguri - doua frontale, doua laterale, doua cortina si unul pentru genunchii conducatorului auto.

i30

Tehnologiile de care dispune Hyundai i30

Noul i30 dispune de sistemul autonom de franare (AEB), sistemul de monitorizare a atentiei conducatorului auto (DAA), asistenta la faza lunga (HBA), sistemul de monitorizare a unghiului mort (BSD), sistemul de asistenta la schimbarea benzii de rulare (LDWS), sistemul de avertizare la deplasarea in marsarier (RCTA), functia pilot automat inteligent (ASCC), functia de informare asupra vitezei limita (SLIF), precum si sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKAS).

Ecranul tactil de opt inchi, disponibil pentru noul sistem de navigatie, integreaza elemente de conectivitate precum Apple Car Play, Android Auto si serviciile Live. i30 are si un incarcator wireless pentru telefonul smartphone prevazut cu aceasta functie. Exista si un sistem audio cu ecran tactil LCD de cinci inchi, care include camera pentru marsarier, conectivitatea Bluetooth si functia My Music.

i30

Proiectata la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim, testata la Nürburgring si produsa la fabrica Nošovice, din Republica Ceha, cea de-a treia generatie a familiei i30 este construita avand la baza infrastructura Hyundai din Europa.

Mai multe informatii despre noua generatie Hyundai i30 gasiti aici.

Date tehnice Hyundai i30 1.4 T-GDI 140CP Aut Launch Edition EXCLUSIVE

Motor: 1.4 litri benzina
Transmisie automata cu 7 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 140 / 6000
Cuplu maxim Nm (rpm) 242 (1500)
Viteza maxima (km/h) 205
Acceleratie (0-100km/h) 9,2
Consum mixt (l/100 km): 5,5
Capacitate rezervor: 50 litri
Volum portbagaj litri: 395
Lungime: 4,34 metri
Latime: 1,79 metri
Inaltime: 1,45 metri
Emisii CO2 g/km: 125 g/km
Masa proprie (kg) 1.315

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri