Masinile noi consuma in medie cu 25% mai mult decat declara constructorii auto, iar in unele cazuri abaterea este de 60%, considera Australian Automobile Association (AAA).

Motivul ar fi faptul ca pe sosele autoturismele consuma mai mult carburant decat in laboratoare, ceea ce ridica mai multe intrebari cu privire la veridicitatea informatiilor pe care le ofera producatorii de masini clientilor, scrie theguardian.com.

Studiul a fost realizat pe 17 modele de masini noi, disponibile la vanzare in ultimele 10 luni si a fost realizat de catre compania de consultanta tehnica Abmarc.

Pe sosele, emisiile de gaze nocive a cinci modele diesel au fost peste limita legala, iar intr-un caz de pana la 8 ori mai mari. De asemenea, doua modele pe benzina au avut valori semnificativ peste limitele de emisii de monoxid de carbon.

Australian Automobile Association nu a facut publice modele de masini, dar a spus ca a selectat mai multe marci, tipuri de vehicule si de combustibil. Masinile au fost conduse cel putin 2000 km, dar nu mai mult de 85000 km. Au fost testate de doua ori, atat cu motorul rece, cat si cald. Masinile au fost conduse pe acelasi traseu, care a avut segmente de autostrada, trafic urban si extra-urban.

Scandalul Volkswagen declansat in 2015 ridica ingrijorari serioase cu privire la cat de departe sunt de adevar marcile auto in ceea ce priveste emisiile autoturismelor. Volkswagen a fost prins cu un software instalat in masini care a permis sa treaca testele de emisii in Statele Unite. Scandalul a fost descoperit dupa ce s-au constatat discrepante intre emisiile reale si cele inregistrate in timpul testelor.

Oficialii din Australia sunt de parere ca ar trebui adoptate noi standarde, care sa tina cont de un test de laborator si un test de emisii pe sosea.

De asemenea, francezii spun ca Renault a falsificat testele de emisii cu mult timp inaintea Volkswagen, iar din raport reiese ca inclusiv CEO-ul Carlos Ghosn a cunoscut tot timpul ca emisiile sunt falsificate.

Procuratura din Germania a efectuat in martie perchezitii la sediul central al grupului Volkswagen din Wolfsburg, la cele mai mari doua fabrici ale diviziei Audi, precum si la alte unitati ale acesteia, in legatura cu manipularea emisiilor in timpul testelor de poluare efectuate vehiculelor.

Potrivit procuraturii din Munchen, investigatia se refera la vanzarea a circa 80.000 de automobile diesel Audi in Statele Unite, in perioada 2009-2015, existand suspiciuni ca acestea au fost prevazute cu dispozitive care reduc nivelul emisiilor in timpul testelor. Vanzarile de pe pietele europene nu fac parte din investigatie.

Sursa foto: Orlando_Stocker / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri