Primaria sectorului 4, cu ajutorul Politiei Locale, anunta ca de la data de 1 aprilie va incepe ridicarea masinilor parcate neregulamentar, scrie Transport Times.

"Legea prevede ca nicio masina nu are voie sa parcheze pe trotuar si, din nefecirire, acest lucru nu este negociabil. Fiecare situatie o tratam in parte, de undeva trebuie sa incepem. Intr-o saptamana vom avea si hotararea de consiliu, astfel incat de la data de 1 aprilie, nu este pacaleala, sa putem sa ridicam masini. Scopul pe care il avem nu este acela de a aduce bani comunitatii locale sau acela de a genera o vanatoare de masini parcate neregulamentar, pe noi ne intereseaza sa ridicam exclusiv masinile care incurca. Pe noi ne intereseaza sa educam si sa constientizam cetatenii legat de locul si modul in care acestia parcheaza”, a declarat Daniel Baluta, primarul sectorului 4.

In ultimele zile, politistii de la Politia Locala sector 4 au inceput sa amendeze soferii masinilor parcate pe trotuarele sectorului.

Ridicarea vehiculului reprezinta masura tehnico-administrativa pe care politistul rutier o poate dispune in una din situatiile prevazute de articolul 143 din Regulament, cand vehiculul stationeaza neregulamentar pe partea carosabila, respectiv:

- in toate cazurile in care e interzisa oprirea voluntara,

- in zona de actiune a indicatorului cu semnificatia "Stationarea interzisa" si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii,

- pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6 metri,

- in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice,

- in pante si in rampe,

- in locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia "Stationare alternanta".

Masura nu va fi dispusa sau, daca a fost dispusa, executarea ei va inceta daca in vehicul e vizibila prezenta unor persoane.

Amenajarea parcarii pe trotuar va fi posibila numai daca:

- se respecta culoarul destinat circulatiei pietonilor, stabilit potrivit normativelor in vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 metri latime;

- accesul vehiculelor in parcare se realizeaza din partea carosabila;

- pozitionarea vehiculelor in parcare nu stanjeneste circulatia pe prima banda sau pe pistele amenajate.

Totodata, nu se pot amenaja parcari pentru autovehicule, pe trotuar, la mai putin de 10 metri de intersectii, statii ale mijloacelor de transport in comun sau treceri pentru pietoni.

Cititi mai mult pe Transport Times.

Sursa foto: © Xi Zhang | Dreamstime.com - Parking lot cars

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri