Volumul de colete livrate in perioada sarbatorilor pascale din acest an au inregistrat o crestere de aproximativ 22%, comparativ cu acelasi interval de timp al anului trecut.

Conform datelor DPD Romania comenzile provenite din e-commerce au generat aproximativ 40% din totalul livrarilor efectuate in aceasta perioada. 13 aprilie a fost cea mai aglomerata zi pentru curieri. In ziua premergatoare Vinerii Mari s-au expediat cele mai multe colete atat pe segmentul B2B, cat si pe segmentul B2C.

In ceea ce priveste industriile care au generat cele mai multe livrari in perioada sarbatorilor pascale, fashion-ul se situeaza pe prima pozitie in clasament. Topul este completat de produsele electronice, cele din zona de cosmetice si accesorii home & deco.

„Perioada sarbatorilor de Paste ramane una traditional aglomerata, care continua sa genereze de la an la an cresteri ale volumului de colete livrate de curierii nostri. Astfel ca, in acest an, livrarile DPD Romania au avut un avans de peste 20%, comparativ cu acelasi interval din 2016. Cele mai multe livrari au fost realizate pe plan intern, cu o medie de circa 90% din totalul expedierilor efectuate de companie. Trimiterile din tara in strainatate au avut o pondere de aproape 3%, in timp ce aproximativ 7% dintre coletele livrate de curierii DPD au ajuns din strainatate in tara”, a declarat Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.

Topul zonelor din Romania cu cele mai multe expedieri nationale de Paste a fost dominat de Bucuresti-Ilfov, cu 73% din total, urmat de judetul Cluj, cu usor peste 7% din volume. Timisoara a generat aproximativ 6% din livrarile nationale DPD, iar Iasi si Brasov au inregistrat ponderi de 3%, respectiv 2% din numarul total al coletelor expediate de romani.

De asemenea, datele companiei arata ca in Bucuresti si Ilfov s-au primit cele mai multe pachete in perioada de referinta, circa 27% din total, urmate de Cluj, cu 9%, Timisoara, cu 8% din colete, Constanta si Iasi, cu 7%, respectiv 6%.

Cele mai multe pachete primite de romani din strainatate au provenit din Ungaria, Germania, Italia, Anglia si Bulgaria, tari care au acoperit peste 70% din totalul livrarilor din strainatate in tara, in perioada analizata.

Potrivit reprezentantului companiei, ponderea livrarilor pe segmentul B2B a fost de aproximativ 60%, iar diferenta a fost generata de livrarile pe segmentul B2C, dominate de e-commerce.

In Romania, DPD se afla in top 3 companii de curierat. Cu o echipa de peste 600 de angajati si francizori si avand acces la o retea europeana de 16.000 de sedii Pickup, DPD Romania livreaza anual 8,5 milioane de colete.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri