Piata auto a avut in perioada ianuarie-martie 2017 cel mai dinamic trimestru din ultimii 8 ani. Comparand atat datele publice oferite de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatricularea a Vehiculelor, cat si datele din site (Autovit.ro) inregistrate in primele trei luni ale anului versus perioada ianuarie-martie 2016, a rezultat ca in primul trimestru s-au inregistrat recorduri la toate categoriile, atat la masini noi, fiind inmatriculate peste 22.000 de vehicule, cat si la cele rulate, peste 128.000. Reinmatricularile s-au situat si ele la aproape 130.000 de unitati, doborand toate recordurile din ultimii ani si semnaland, in acelasi timp, o revenire la o situatie de normalitate privind ponderea acestora in piata tranzactiilor auto, conform unei analize efectuate de Autovit.ro.

Eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie a facut ca primul trimestru din 2017 sa fie unul deosebit. Numarul inmatricularilor a explodat, mai ales la masinile rulate, din import, si la cele reinmatriculate, in timp ce segmentul vehiculelor noi a cunoscut cea mai mare crestere din ultimii ani. Aceasta situatie s-a datorat in special inmatricularii masinilor aflate la vanzare in parcurile comerciantilor auto, precum si a “oficializarii” tranzactiilor de masini din ultimii ani. In martie, desi cifrele au ramas ridicate, piata auto respecta tendinta de crestere prognozata de Autovit.ro.

“Pentru noi nu este complet surprinzatoare evolutia pietei, daca luam in considerare faptul ca la inceput de an intotdeauna cererea pentru masini este mai mare, iar eliminarea timbrului de mediu a survenit tot in primele luni. Inca de acum 3 ani am previzionat ca eliminarea timbrului de mediu va genera o crestere a pietei de masini noi, pe langa alte efecte benefice ale deblocarii ofertei interne. Daca se mentin cresterile de pana acum pe tot parcursul anului, piata masinilor noi poate depasi 110.000 unitati, iar cea a vehiculelor rulate, din import si a celor reinmatriculate, va atinge 600.000 de unitati”, explica Cristian Cojocaru, Sales Manager la Autovit.ro.

Inmatriculari lunare in 2017 ( sursa DRPCIV)

Piata masinilor noi a avut o crestere de 27,6% in primul trimestru in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, dar unele marci precum Opel, Citroen, Ford si Renault au avut evolutii de peste 50%. In schimb, liderul Dacia a crescut sub media pietei, cu numai 11%, se arata in comunicatul de presa transmis de catre Autovit.ro.

Piata masinilor second-hand din import s-a dublat in primul trimestru versus ianuarie-martie 2016 si s-a apropiat de 130.000 de unitati. Numarul masiv al inmatricularilor de masini din import inregistrat in februarie va avea ca efect in urmatoarea perioada si o crestere a pietei de reinmatriculari, peste valorile normale. Volkswagen a ramas cea mai populara marca printre cei care au ales modele second-hand, peste 34.000 de exemplare fiind inscrise in circulatie in primul trimestru.

“Daca privim statistic doar, e posibil sa asistam la un record de importuri la masinile rulate. Realist vorbind insa, mecanismele cererii si ofertei vor regla singure piata. Se vede de altfel ca, in luna martie, piata auto reflectata prin valorile inmatricularilor a revenit la normal. In plus, este de asteptat ca autoritatile sa vina cu o noua forma de taxare auto in cursul acestui an”, declara Cristian Cojocaru.

Daca piata autovehiculelor rulate se va regla mai devreme sau mai tarziu, piata vehiculelor noi ar putea depasi 110.000 de unitati vandute in 2017, ajutata si de Programul Rabla estimat sa debuteze la jumatatea lui mai, mai devreme decat in 2016.

Pe Autovit.ro a crescut ponderea masinilor de peste 20.000 de euro. In top raman marcile germane

Pe Autovit.ro a continuat sa se consolideze aspectul calitativ: a crescut ponderea masinilor de peste 20.000 de euro, de la 14% din totalul anunturilor in 2016, la 18% in prezent, in timp ce ponderea masinilor de sub 5.000 de euro a scazut cu aproape zece procente, pana la 30%.

Cel mai consistent palier de pret ramane intre 5.000 si 10.000 de euro: 28% dintre masinile scoase la vanzare pe Autovit.ro se incadreaza in acest segment. La acest palier de pret, cele mai multe anunturi sunt pentru Volkswagen (22%) si BMW (10%). In categoria autoturismelor de peste 20.000 euro, 31% dintre anunturi apartin marcii BMW, iar 29% Mercedes-Benz.

Suprematia marcilor germane se vede clar si in topul brand-urilor care se regasesc in anunturi. Primele cinci locuri sunt ocupate de marci germane. De asemenea, din numarul total al anunturilor de pe Autovit.ro, 60% fac referire la marci germane. Per total, in oferta Autovit.ro sunt prezente peste 50 de marci de autoturisme.

Top 10 marci pe Autovit

Schimbari importante s-au produs la capitolul varstei medii a masinilor listate pe Autovit.ro. Fata de acum un an, ponderea masinilor produse dupa 2011 a urcat de la 31%, la 42%, in timp ce masinile mai vechi de 14 ani reprezinta 12%, cu cinci procente mai putin decat acum un an.

Masinile de pe Autovit.ro, in functie de anul fabricatiei

Apartinand grupului global Naspers, Autovit.ro este cea mai mare platforma online din Romania destinata vanzarii si cumpararii de masini noi si second hand.

Sursa foto: bohbeh34343 / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri