Programul de innoire a parcului auto din Romania (programul Rabla) nu mai produce niciun efect. Volumele sunt neinsemnate, pentru ca romanii percep programul ca pe un discount la cumpararea unei masini noi, in unele cazuri fiind luat drept o reducere de pret pentru o masina noua de import, in echiparea de top sau chiar premium. Asa ca avem nevoie de un nou stimulent pentru a creste vanzarile de masini noi si eventual de o noua formula de impozitare, care va proteja Romania de masinile poluante din Vest in lipsa timbrului de mediu.

"In Germania se incearca o incentivare a inlocuirii masinilor poluante. Programul este lansat de catre concernul VW pentru toate marcile grupului. Acestea vor beneficia de o prima de inlocuire a masinii vechi, daca sunt norma Euro 1 pana la Euro 4. In felul acesta se spera retragerea din circulatie a unui numar foarte important de masini poluante. Diferenta intre noi si Germania este urmatoare. Proportia de masini norma Euro 1 - Euro 4 in Germania este nesemnificativa, acolo ponderea este a celor Euro 5 pe primul loc, fata de cele Euro 6, pe cand la noi este exact pe dos, noi vorbim de non-euro pana la Euro 4 intr-o dimensiune exagerata", a declarat Brent Valmar.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont