Piata auto inca nu si-a revenit, un sfert din masinile noi declarate vandute in Romania sunt exportate, iar cifrele de vanzari includ si aceste masini, pentru care dealerii cauta clienti in Europa de Vest atata timp cat romanii negociaza puternic si vor sa cumpere numai cu discount.

"Piata de autoturisme noi este mai mult sau mai putin la nivelul anului trecut, undeva la 120.000 de unitati si piata pentru vehicule comerciale usoare la vreo 22.500 de unitati. Cresterea in piata totala ar fi undeva la 20%. As zice ca cresterea asta usoara nu este o confirmare a unui optimist pentru perioada de viitor pentru ca sunt diverse influente in dimensiunea asta a pietei. Efectul principal este ca datorita presiunii care se face pe pret toti clientii marcilor de autoturisme asteptand o escaladare a discounturilor de la saptamana la saptamana si de la luna la luna a condus la subrezirea retelelor de distributie pentru ca marginile operationale de profit au simtit presiunea asta si sunt in scadere", a declarat pentru wall-street.ro Brent Valmar, CEO al Porsche Romania.

Aproape un sfert din masinile noi vandute in Romania sunt exportate

"Estimarea noastra este ca 20-25% din masinile noi declarate ca vandute in Romania sunt exportate. Nu este nimic negativ in chestiunea asta. Este o piata unica si clientul este liber sa isi aleaga orice furnizor doreste. Miscarea este cu dublu sens. Din Romania pleaca masini noi catre, sa luam ca exemplu, Germania, si din Germania vin catre noi un val de masini mai mult sau mai putin noi", considera Brent Valmar.

Exporturile de masini noi pot fi facute in doua feluri de catre dealeri: masinile pot fi vandute fara a fi inmatriculate in Romania sau pot fi livrate la export dupa ce au fost inregistrate in tara.

"Alt efect mai greu de identificat in piata este faptul ca o parte insemnata din volumele de vanzari declarate la asociatia noastra, la APIA, nu sunt masini care circula in Romania. Sunt masini care, tocmai pe seama acestei presiuni de pret foarte foarte accentuata, au ajuns sa aiba un pret competitiv de unde masinile vin, adica in principal din Germania. Si o parte dintre distribuitori, asa este de altfel legislatia europeana, vand catre clienti individuali sau companii de leasing din Germania", a precizat Brent Valmar.

Majoritatea importatorilor/producatorilor de autovehicule, cu mici exceptii, livreaza exclusiv catre membrii retelelor de distributie, care actioneaza ca niste comercianti independenti si nu au obligatia sa declare unde isi livreaza masinile. Ei stabilesc pretul, limita conditiilor comerciale de care beneficiaza, si mai departe nu se stie ce se intampla cu masinile.

Dealerii auto au trecut pe profit

"Toate retelele noastre de dealeri, incepand cu trimestrul patru al anului trecut nu au mai facut pierderi, ceea ce inseamna ca business-ul s-a stabilizat. Exista trei canale importante prin care distribuitorii Porsche Romania au reusit sa mute din negativ in pozitiv business-ul lor. In primul rand volumul, acesta a crescut instant. Grupul nostru are o cota de piata de 20% din total, suntem pe locul doi in piata dupa Dacia. Al doilea canal de crestere a fost o mai buna exploatare a potentialului de after sales, adaptarea ofertelor, pachete speciale pentru masinile mai vechi care au intrat in tara. In ultimii 5-6 ani am reusit sa loializam clientii care au cumparat masinile din retelele noastre si pe de alta parte sa castigam clienti noi dintre cei care si-au importat masinile pe cont propriu, prin pachete economice, prin oferte speciale. Si al treilea canal care a asigurat evolutia pozitiva a dealerilor este cresterea volumului in zona de masini de ocazie. Dealerii au achizitionat de la clienti, prin Das Welt Auto, o masina rulata vanzandu-le o masina noua. Ulterior, masina second-hand este verificata, reparata daca este cazul si reintrodusa in circuitul comercial. In reteaua noastra, clientul are dreptul ca la un interval de timp dupa ce a achizitionat masina sa o dea inapoi fara niciun fel de obligatie si o luam inapoi daca nu ii mai place dintr-o data", a mai spus seful Porsche Romania.

Cel mai vandut propulsor din Grupul Volkswagen tinde sa devina, pe piata romaneasca, motorul de 1 litru. "In zona de clase mici vom trai o alunecare de la diesel catre benzina, pentru ca tehnologia diesel este foarte costisitoare sa o faci nepoluanta", considera Brent Valmar.

Grupul Volkswagen va avea o ofensiva de modele electrice in anii urmatori. Autonomia va creste semnificativ din 2018, modelele plug-in vor fi dublate. Prognozele sunt ca in anul 2025, grupul VW sa vanda un milion de masini electrice. Pana in 2035 marea majoritatea a masinilor vandute vor fi electrice.

Vor intra in tara anul acesta peste 600.000 de masini rulate, iar circa 70% dintre ele sunt mai vechi de 10 ani

Romania este pe locul doi in Europa de Est, dupa Polonia, la importul de masini poluante (Euro 1 - Euro 4) de care vrea sa scape sub orice forma Germania.

Aproximativ 41% din volumul total de masini second-hand care vor intra anul acesta in Romania sunt marci ale concernului VW, dimensiunea avalansei de masini rulate, majoritatea rable, se va ridica la 637.000 de masini. Circa 60-70% dintre ele sunt masini peste zece ani. In primele 6 luni au intrat in tara 312.000 de masini, dintre care 207.000 au fost din grupul VW.

Sursa foto: Krivosheev Vitaly / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri