Asocierea Astaldi SpA - IHI Infrastructure Systems CO. Ltd a castigat proiectul pentru construirea Podului suspendat peste Dunare de la Braila, in valoare de 1,99 miliarde de lei, fara TVA., cea mai ampla lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani, informeaza Ministerul Transporturilor.

Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (1.120 metri), precizeaza sursa citata. Durata contractului, care va fi semnat dupa expirarea perioadei legale de depunere a contestatiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare si 36 luni executie. Perioada de garantie a lucrarilor va fi de 120 luni, potrivit Agerpres.

Asocierea castigatoare va trebui sa proiecteze si sa construiasca, potrivit contractului, doua viaducte de cate 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 kilometri si un drum de legatura cu DN22 (Smardan - Macin), in lungime de 4,328 kilometri. Podul suspendat va avea o lungime totala de 1,974 kilometri, o deschidere centrala de 1,120 kilometri si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, indeplinind astfel criteriile de navigatie pe Dunare.

Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). Drumul principal Braila - Jijila va avea o lungime de 19,095 Kilometri si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete, pana la km 7+940.

Citeste si:
Autostrazile si proiectele de infrastructura inaugurate in 2018
Cati kilometri de autostrada...

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, cu o lungime de 4,328 kilometri, va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Acest drum urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 (Smardan-Macin). Proiectul este cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".

La sfarsitul lunii august, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca doua asociatii au depus oferte in SEAP pentru proiectarea si executia Podului. Este vorba despre Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) si Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) - China Road and Bridge Corporation (China) - Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)- Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)- CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Sursa foto: hxdyl / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Interviu cu ambasadorul Italiei in Romania: Aici ma simt ca acasa