Cei mai mari producatori europeni de automobile, Volkswagen and PSA Peugeot, incearca sa schimbe ceva in afacerile proprii, fiind pusi in fata unei concurente tot mai acerbe din partea jucatorilor asiatici, in special Toyota si Nissan. Primul pas: numirea unoi noi directori executivi

VW, liderul european al industriei auto, si-a schimbat astazi directorul executiv, dupa ce fostul CEO al companiei, Bernd Pischetsrieder, si-a prezentat demisia intr-o actiune catalogata de presa internationala ca fiind surprinzatoare. Analistii considera ca demisia lui Pischetsrieder ar putea fi determinata de concedierile impuse de companie, sindicatele detinand jumatate din locurile in Consiliul de Administratie al VW, sau de decizia companiei de a se implica in discutiile de fuziune dintre producatorii de camioane Man AG si Scania.

Producatorul german incearca de mai multe luni sa revina pe linia de plutire, anuntand in acest sens si un plan de restructurare care prevede concedierea a 20.0000 de angajati. Planul a inceput deja sa dea roade, VW inregistrand vanzari de 25 miliarde de euro in trimestrul trei din 2006, acestea fiind cu 7% mai mari in luna septembrie comparativ cu perioada similira din 2005.

In locul sau a fost numit fostul sef al diviziei Audi din cadrul grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, Audi fiind cea mai profitabila divizie a Grupului. Acesta beneficiaza si de sustinerea conducerii Porsche, care detine un pachet de 21% din actiunile VW, expertii estimand ca exista posibilitatea ca producatorul de masini sport sa isi majoreze acum participatia in cadrul celui mai mare producator european de automobile.

Peugeot numeste un 'outsider'

In urma retragerii lui Martin Folz din functia de director executiv, Peugeot, cel mai mare constructor francez l-a numit pe Christian Streiff in functia de CEO. Numirea sa este deja privita de analisti cu ingrijorare, Streiff fiind fostul CEO al Airbus, functie in care a rezistat doar trei luni inainte de a isi prezenta demisia.

Streiff este recunoscut si ca un 'cost-killer', reusind sa impuna un amplu plan de restructurare in cadrul constructorului aeronautic european. Aceste date vin in completarea tendintei Peugeot si a altor constructori auto de a isi transfera o parte din productie in Europa Centrala si de Est, inchizand fabricile din Vest.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri