In urma cu patru ani, Guvernul prezenta o harta privind reteaua de autostrazi care vor fi construite pana in 2018. Potrivit planului, anul acesta trebuia sa avem deja 1.000 de km, insa ne-am oprit la 748 km. Din pacate au fost doar promisiuni, pentru ca in 2016 nu s-a dat in folosinta niciun kilometru de autostrada, iar anul acesta au fost inaugurati doar 15 km. In prima fotografie este harta autostrazilor finalizate sau in executie, iar in cea de mai jos sunt promisiunile guvernantilor de acum 4 ani.

"Prezint un proiect al USL, acela de a avea in mod realist o retea de autostrazi care sa fie construita, nu doar proiectata. Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrazi nu intamplator 2018 - sunt 100 de ani de cand Romania a fost unita politic, dar nu este unita ca infrastructura", declara Victor Ponta in anul 2013, la prezentarea proiectului Romania 100.

Harta autostrazilor promisa de Guvern pentru 2018

Ponta a propus in urma cu 4 ani elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare sa fie obligate sa continue proiectele incepute.

In 2013, Romania avea 530 de km de autostrazi, iar in prezent a ajuns la 748 de km. Anul viitor vrem sa avem inca 157 de km, deci sa ajungem la 905 km.

Loturi de autostrada in executie in 2018 - 157 km

A10: Sebes - Turda, Lot 3 (Aiud - Decea) - 17,0 km
A10: Sebes - Turda, Lot 4 (Decea - Turda) - 24,3 km
A1: Deva - Lugoj Lot 4 (Soimus - Ilia) - 22,1 km
A3: Tg. Mures - Ogra, Lot 2 (Ungheni - Ogra) - 10,1 km
A3: Ogra - Campia Turzii Lot 1 (Ogra - Iernut) - 3,6 km
A1: Deva - Lugoj Lot 3 (Ilia - Cosevita) - 21,1 km
Gilau - Nadaselu - 9,0 km
A3: Ogra - Campia Turzii, Lot 2 (Iernut - Chetani) - 17,9 km
A3: Ogra - Campia Turzii, Lot 3 (Chetani - Campia Turzii) - 15,7 km
A3: Tg. Mures - Ogra, Lot 1 (Targu Mures - Ungheni) - 9,8 km
A3: Bucuresti - Centura Bucuresti - 6,5 km

Pe cateva loturi de autostrada semnate in anul 2014, evolutia medie anuala a lucrarilor a fost cuprinsa, pana la inceputul anului 2017, intre 16% si 22%.

Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva - evolutie 12% in 4 ani

Lucrarile la lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva au evoluat cu 25% anul acesta, pornind de la 48% in luna ianuarie si ajungand la un progres fizic de 73%. Acest lot ar fi putut fi mult mai avansat, daca in anii anteriori ar fi fost solutionata problema pesterii cu lilieci de la Soimus, care a tinut practic in loc antreprenorul o lunga perioada de timp. Contractul pentru acest proiect a fost semnat in anul 2013, iar evolutia medie anuala a lucrarilor, pana in luna ianuarie 2017, a fost de 12%.

In ceea ce priveste autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, lucrarile pe sectorul Ogra-Iernut au evoluat de la 0% la inceputul anului, pana la 36% in acest moment. Contractul a fost semnat in anul 2016.

Sectorul Iernut-Chetani, al aceleiasi autostrazi, a evoluat de la 0% la 20% anul acesta, iar sectorul Chetani – Campia Turzii, a inregistrat un progres de la 0% la 5%.

Aceasta in conditiile in care autorizatiile de constructie au putut fi eliberate pentru cele doua sectoare de abia in luna mai, respectiv luna noiembrie a acestui an, dupa eliminarea unor blocaje create in anii anteriori. Lungimea insumata a acestor trei sectoare ale autostrazii Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, depaseste 37 km.

Tot pe autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, lucrarile pe sectorul Ungheni – Ogra, cu o lungime de aproape 10 km, au progresat anul acesta de la 17% la 60%, inregistrandu-se de la inceputul anului 2017 o evolutie de 43 de procente. Contractul pentru acest proiect a fost semnat in ianuarie 2016, iar pana in ianuarie 2017 progresase cu doar 17 procente.

Pe sectorul Gilau-Nadaselu, care la inceputul anului inregistra un progres fizic de 87%, lucrarile au fost deja finalizate si receptionate. Contractul pentru sectorul Gilau-Nadaselu a fost semnat in anul 2014, iar media anuala a lucrarilor, pana la 1 ianuarie 2017 a fost de 29%.

Pe sectiunea Bucuresti-Ploiesti a autostrazii Bucuresti-Brasov, lucrarile dintre Nodurile rutiere de pe Centura Bucuresti si de la Moara Vlasiei au progresat de la 21% la 65%, dupa ce problemele care blocau proiectul au fost solutionate definitiv in luna iulie, astfel incat lucrarile sa poata continua la pasajul peste calea ferata Bucuresti-Constanta. Rata de progres a lucrarilor a fost de 44%, fata de evolutia de doar 21 de procente, calculate de la semnarea contractului, in luna februarie a anului 2016.

Sursa foto: 130km.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri