Noul sistem de control al tractiunii de la BMW i3s va ajunge toate modele BMW si MINI viitoare, intrucat ofera reactii de 50 de ori mai rapide pentru tractiune si stabilitate in conditii de drum dificile.

Prezentat in premiera la noul BMW i3s (270 Nm la 0 rpm, 184 CP), sistemul imbunatateste tractiunea si stabilitatea in conditii de drum si meteorologice dificile - la demaraj, in fazele active de generare a energiei la franare (Brake Energy Regeneration) si la accelerarea din virajele stranse.

Piesa centrala a acestei inovatii este capacitatea sistemului de control de a reactiona de 50 de ori mai rapid, posibila datorita faptului ca, spre deosebire de sistemele de stabilitate conventionale, procesul de control este calculat direct de trenul de rulare si nu de unitate de comanda care necesita modele lungi de semnal.

"Cu nivelurile lor ridicate de cuplu si reactii instantanee la fiecare miscare a acceleratorului, motoarele electrice creeaza solicitari semnificativ mai mari asupra sistemelor de stabilitate decat unitatile de putere conventionale", explica Peter Langen, director BMW de dezvoltare a sasiului.

Impactul pozitiv al acestor cicluri de control mai scurte nu este destinat exclusiv automobilelor electrice; intr-adevar, acest sistem inovator de control al tractiunii optimizeaza si tractiunea, stabilitatea si dinamica automobilelor cu motoare termice. Prin urmare, va fi disponibil si la modelele BMW si MINI cu tractiune fata, spate si integrala pentru a oferi o siguranta vizibil mai mare si mai multa placere a condusului atunci cand conditiile de drum fac demarajul dificil.

Tesla a depasit vanzarile...
Citeste si: Tesla a depasit vanzarile Mercedes-Benz in SUA pentru prima data


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Volkswagen si Ford, la un pas de colaborare pentru masini electrice