Taxa auto 2018 este inca o taxa pentru soferi pe care autoritatile vor sa o implementeze incepand de anul acesta, posibil din luna martie, si va fi platita de toti posesorii de masini, chiar daca in trecut au platit timbrul de mediu sau celelalte taxe la prima inmatriculare.

Aceasta taxa auto va aduce bani pentru restituirea celorlalte taxe de prima inmatriculare din trecut. Guvernul a eliminat timbrul de mediu pentru autovehicule la 1 februarie 2017. Nu este o taxa mare, dar nici mica. Se zvoneste ca, in functie de norma de poluare a masinii, sumele vor fi intre 50 euro (autoturisme Euro 5, Euro 6) si 200 de euro (masini non-euro sau Euro 1).

Tinand cont ca va fi inca o taxa auto anuala, pe langa impozitul auto, aceasta va scumpii viata romanilor care vor sa se plimbe cu masina personala si va reduce profiturile companiilor care detin flote auto.

Formula de calcul va fi capacitatea cilindrica, norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2.

"Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", a spus ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu.

Statul spune ca vrea sa descurajeze importurile de masini second-hand, cu toate acestea taxa auto va fi platita de toata lumea. Anul trecut, vechimea medie a masinilor importate a depasit 13 ani, iar un sfert din autoturismele verificate de RAR au avut probleme tehnice.

Masurile din ultimii ani nu au oprit orientarea populatiei catre masinile second-hand, iar criza financiara a lasat urme in comportamentul consumatorului roman. In timp ce alte tari pregatesc trecerea la masini electrice, Romania este invadata de masini vechi, care reprezinta surse de poluare daunatoare sanatatii.

Brent Valmar, presedintele APIA, considera ca "reintroducerea timbrului de mediu este absolut necesara. Vor intra in tara anul acesta peste 600.000 de masini second-hand. Trebuie modernizat sistemul de impozitare anual. Acesta trebuie sa se refere la emisiile de dioxid de carbon, pe langa capacitatea cilindrica. Populatia trebuie incurajata sa aiba masini noi. Romania nu trebuie sa devina o tara in care fiecare familie sa aiba doua masini. Este momentul in care trebuie sa incurajam miscarea fizica, bicicletele electrice. Toata lumea civilizata scoate traficul din zonele urbane".

Tranzactiile cu masinile la mana a doua au atins un record istoric in perioada ianuarie – septembrie 2017, ajungand la 380.000 de unitati, conform Directei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

“O varianta pe care au utilizat-o si alte state membre si care poate da rezultate bune in Romania ar putea fi utilizarea armonizata a unei taxe de prima inmatriculare corelata cu sistemul de impozitare anuala a autoturismelor care sa ia in considerare si nivelul de emisii de CO2 si norme de poluare. Statul a incercat in ultimii ani sa limiteze importurile de masini vechi, insa caile alese nu au fost cele mai bune. Introducerea unei taxe de prima inmatriculare este posibila, insa trebuie formulata inteligent, astfel incat sa nu incalce prevederile legislatiei comunitare. Un instrument cu un potential foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reasezat pe principii de mediu”, mai spune Daniel Anghel, Liderul Sectorului de Automotive, PwC Europa Centrala si de Est.

Pana cand se primesc dosare pentru restituirea taxei auto

Cererea de restituire pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule (ianuarie 2007 – 30 iunie 2008), taxa pe poluare pentru autovehicule (1 iulie 2008 – 12 ianuarie 2012), taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule (13 ianuarie 2012 – 14 martie 2013), timbrul de mediu pentru autovehicule (15 martie 2013 – 31 ianuarie 2017), se depune pana la data de 31 august 2018.

Romanii trebuie sa depuna cererea la administratiile financiare de sector (ANAF), in cazul bucurestenilor.

Taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule se restituie in perioada 1 ianuarie 2018-31 decembrie 2018, iar timbrul de mediu pentru autovehicule, in perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019.

Impozit auto 2018

Impozitul auto ar putea sa creasca pentru motorizarile sub 1,6 litri si sa scada pentru cele peste 1,8 litri daca un proiect de act normativ va fi votat de Parlament, iar motivul pentru acesta este ca romanii sa nu mai inmatriculeze masini in alte tari, precum Bulgaria.

De exemplu, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrica de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce cu 4.800 lei, insa pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica de pana la 1.600 de cm3 va creste cu 20 lei.

Sursa foto: Photo by Nicolai Berntsen on Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri