Industria auto avanseaza rapid, ne demonstreaza Opel Astra K, a cincea generatie a unui model destinat persoanelor cu un buget mediu, model care acum este disponibil cu tehnologii pe care le intalneam doar pe masini premium: faruri LED Matrix, franare automata de urgenta in oras, cruise control adaptiv, asistent pentru recunoasterea indicatoarelor rutiere, avertizare privind o coliziune frontala, asistent activ pentru mentinerea benzii de circulatie.

Dintre toate acestea, farurile LED Matrix te fac sa te simti precum intr-o masina premium si te determina sa iti planifici iesirile din oras numai noaptea. Pentru a activa jocul de lumini, trebuie sa treci luminile in modul Auto, inclusiv faza lunga. Este un buton pe semnalizator pentru aceasta.

Opel Astra k

Tehnologia inteligenta regleaza farurile automat pentru a putea conduce cu faza lunga fara sa ii deranjezi pe ceilalti. Farurile includ 16 elemente LED separate care reactioneaza la alte autovehicule stingand unele LED-uri individuale.

Cele cu LED IntelliLux Matrix costa 1.870 euro si vin cu sistemul de navigatie Navi 900 IntelliLink, in pachetul Innovation.

Citeste si:
Noul BMW Seria 1 a debutat in Romania. Afla cat costa
Noul BMW Seria 1 a debutat in...

Tot in afara orasului am testat si tempomatul adaptiv (cruise control), care ajuta la mentinerea distantei fata de autovehiculul din fata, prin accelerarea sau decelerarea automata la viteze intre 30 si 180 km/h.

Tempomatul adaptiv este optional si vine cu pachetul de asistenta la condus care costa 790 de euro; mai include sistemul de evitare coliziune frontala, indicator mentinere banda rulare, recunoastere semne circulatie.

De cateva ori, prin oras, modelul Astra a fost preventiv si m-a avertizat ca ma apropii de masinile care stau la semafor si ar trebui sa incep sa franez. Avertismentul este acustic, dar si vizual. Un desen apare pe ceasurile de bord, iar o imagine rosie este proiectata pe parbriz.

Citeste si:
Editia de lasare Polestar 2 costa de la 58.800 de euro
Editia de lasare Polestar 2...

Un sistem mai putin eficient a fost asistentul pentru mentinerea benzii de circulatie, care ar mai trebui imbunatatit, nu iti vine sa te lasi in seama lui, functioneaza din cand in cand. Intr-adevar in Romania marcajele sunt proaste, insa nici in zone cu marcaje bune nu functiona tot timpul. Sistemul corecteaza traiectoria masinii incercand sa o pastreze pe banda, atata timp cat sunt marcaje.

Un alt pachet pe care m-am bucurat sa il vad in Astra este cel de iarna, care costa 290 euro si include scaune fata incalzite, volan incalzit din piele, comenzi radio pe volan.

Am avut toate aceste tehnologii pe modelul de test, un Opel Astra K 1.6 Turbo benzina 200 CP cu echiparea Innovation, la un pret de 26.400 euro cu TVA (3.000 euro au fost optionale).

Citeste si:
Preturile mondiale la alimente au fost stabile in septembrie
FAO: Preturile mondiale la...

Acesta este cel mai rapid Opel Astra in cinci usi. Motorul turbo pe benzina cu transmisie automata cu 6 trepte ii ofera modelului o acceleratie de 7,2 secunde pana la 100 km/h. Puterea este suficienta pentru acest model, poti cu usurinta sa faci o depasire sau sa schimbi banda in oras fara a incurca pe cineva. Daca ajungi pe o autostrada fara limita de viteza din Germania atunci vei putea atinge viteza maxima - 235 km/h.

Cat consuma Opel Astra K 1.6 Turbo 200 CP

In afara orasului, motorul pe benzina de 200 CP cu transmisie automata consuma 5,5 litri/100 km la o viteza de 60 km/h, 6,5 litri/100 km la o viteza de 100 km/h si 8 litri/100 km la o viteza de 130 km/h.

Consumul urban a variat in functie de zi si de trafic intre 8 si 12 litri la 100 de km.

Transmisia automata este una dintre cele mai bune intalnite pe masini non-premium. Schimba imperceptibil si este foarte bine sincronizata cu pedala de acceleratie chiar si cand nu conduci pe modul Sport, pentru ca are si un buton pentru asa ceva. O apasare mai puternica a acceleratiei, determina transmisia automata sa schimbe instantaneu intr-o treapta inferioara, iar cei 200 CP te tin lipit de scaun.

La drum lung, scaunele cu suport lateral sunt confortabile si te tin bine pe viraje, iar suspensia rigida face ca masina sa stea impecabil in curbe. Motorul de 1,6 litri benzina este silentios, asa ca atmosfera este foarte placuta in habitaclu.

Daca va intrebati cum franeaza o masina care are 200 CP si atinge 230 Km/h, raspunsul este foarte bine. Si anvelopele au un rol important, masina a fost echipata cu pneuri de iarna Bfgoodrich g-force winter 2 de 225/45/R17.

Alte motorizari pe benzina disponibile pe Opel Astra K sunt 1 litru 105 CP, 1,4 litri 100 CP (15.000 euro cu TVA), 125 CP, 150 CP. Diesel se poate alege dintre 1,6 litri 95 CP (17.600 euro cu TVA), 110 CP, 136 CP, 160 CP.

Mai multe informatii despre Opel Astra K sunt disponibile aici.

Opel Astra K 1.6 Turbo 200CP Innovation AT:
Capacitate cilindrica (cmc): 1.598
Putere (CP/rpm) 200/4.700
Cuplu Maxim (Nm/rpm) 300/1.700
Viteza maxima (km/h): 235
Acceleratie 0-100 km/h (s): 7,2
Carburant: benzina
Consum mixt (l/100 km): 6,1
Emisii CO2 g/km: 141 g/km
Capacitate rezervor: 48 litri
Portbagaj: 370 litri
Masa proprie: 1.300 kg
Lungime mm 4370
Latime mm 1870
Inaltime mm 1485


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Test drive cu noul Hyundai Elantra 1.6 CRDi, un diesel silentios