Volkswagen a lansat recent SUV-ul de oras T-Roc, un model aproape de Golf 7 ca dimensiuni, pret si performante, dar ceva mai modern pentru ca poate fi personalizat destul de mult. Caroseria crossoverului german poate fi bicolora.

Pentru exterior, VW T-Roc are o paleta de 45 de combinatii de culori (plafonul, stalpii si oglinzile pot fi in nuanta alb, maro sau negru fata de restul masinii), iar pentru interior are inca 80 de posibilitati de configurare. In Romania, echiparile sunt Base, Design si Sport.

Nici meniul crossoverului nu se lasa mai prejos, trebuie sa faci o gramada de comenzi pentru a schimba ce informatii vrei pe ceasurile de bord, care sunt defapt o tableta. Poti aduce harta de navigatie in fata ta, poti avea un vitezometru digital, informatii de la alimentare sau din momentul plecarii si multe alte date. Spre exemplu, eu am optat si pentru un vitezometru digital amplasat alaturi de cel analog. Cel clasic iti arata viteza din 20 in 20 km/h pana in 60 km/h si din 40 in 40 km/h dupa 60 km/h. Nu este indicat la volan sa pierzi timpul luand privirea de la drum si incercand sa descifrezi cu ce viteza mergi. Nu imi dau seama de ce au luat aceasta decizie nemtii, mai ales ca in Germania sunt camere radar in localitati, care iti trimit amenda prin posta.

Citeste si:
Editia de lasare Polestar 2 costa de la 58.800 de euro
Editia de lasare Polestar 2...

Centrul de infotainment este compatibil cu Apple Car Play si Android Auto si dispune de port de incarcare prin inductie a telefoanelor. Am folosit Apple Car Play. Se conecteaza rapid prin USB, merge bine, dar arata cam neobisnuit. Dupa conectare, pe display au aparut cateva butoane imense desenate parca pentru persoanele cu probleme mari de vedere.

Am spus ca Volkswagen T-Roc este destul de apropiat de Golf 7 ca dimensiuni, pret si performante, insa nu si la condus. Se conduce usor, ca orice VW, dar nu este la fel de placut ca un Golf 7. La interior, plasticele sunt tari si este mai slab izolat fonic. Am condus motorizarea diesel de 2 litri 150 CP si se auzea destul de bine. Nu a fost un zgomot de rulare de la anvelopele de iarna Continental WinterContact, a fost rezonanta propulsorului diesel.

Am observat ca acest propulsor de 2 litri diesel 150 CP cu transmisie automata nu coboara sub 1.000 de ture la relanti nici cand este motorul cald, iar la 60 km/h merge cu treapta a 4-a avand 1.800 de ture, de aici si sunetul mai intens in habitaclu. Cutia de viteze automata schimba numai cand ajunge la 2.000 de ture, deci sunt momente in care motorul sta turat, asa cum le place nemtilor sa conduca.

Citeste si:
Preturile mondiale la alimente au fost stabile in septembrie
FAO: Preturile mondiale la...

Consum Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 150 CP DSG

Chiar daca merge cam turat, T-Roc diesel a avut un consum foarte bun, de 3,5 litri/100km la o viteza de 60 km/h si de 4 litri/100 km la o viteza de 100 km/h. Prima data m-am intrebat cum este posibil sa fie o diferenta de consum asa de mica intre cele doua valori, apoi am observat ca transmisia DSG era in treapta a 7-a la 100 km/h.

Pe autostrada la 130 km/h, T-Roc diesel consuma 6,5 litri/100km, iar la 140 km/h consuma 7,5 litri/100km. Consumul este foarte bun pentru un crossover cu o garda la sol de 16 cm. In oras, computerul de bord a afisat intre 7 si 11 litri/100 km, in functie de ora si zi.

Transmisia DSG devine rapida in schimbarea treptelor doar la comutarea pe modul Sport, in rest nu impresioneaza. Pe Golf 7 parca rspunde ceva mai prompt. Pe modul Sport transmisia schimba la 2.800 de ture, comparativ cu modul normal cand schimba la 2.000 de ture.

Citeste si:
Test drive cu Opel Combo Life, un vehicul recreational pentru familie
Test drive cu Opel Combo...

Volkswagen T-Roc are cateva avantaje care te determina sa il alegi pe el in locul unui Golf 7. Pe langa garda mai inalta la sol si posibilitatea de personalizare in doua culori, tractiunea 4x4 permanenta pe T-Roc vine cu sistemul de reglare activa 4Motion Control pe modurile Snow, Onroad, Offroad, Offroad Individual.

In Sinaia, am comutat pe modul Off-road atunci cand am mers pe o strada cu piatra cubica si destul de denivelata. Comportamentul masinii s-a schimbat, T-Roc a devenit mai rigid, iar la coborare a actionat asistentul care limiteaza viteza. Asistentul pentru coborarea pantelor se dezactiveaza imediat ce inclinatia scade sub 5 grade.

Echiparea standard a lui VW T-Roc include sistemele de asistenta frontala (Front Assist) si cel de mentinere a benzii de rulare (Lane Assist). In echiparea modelului de test Design am mai avut faruri LED MID, faruri de ceata cu functie cornering, functia optionala de reglare automata a distantei, soundsystem "Beats" - 6 incinte acustice, amplificator digital cu 8 canale, subwoofer, sistem de navigatie, afisaj digital pentru instrumente bord, suspensie spate intarita, scaune fata incalzite.

Alte motorizari pe care le puteti comanda pe crossoverul VW T-Roc sunt 1.0 TSI 115 CP (18.970 euro cu TVA), 1.5 TSI 150 CP (22.300 euro cu TVA), 2.0 TSI 190 CP (29.860 euro cu TVA).

Modelul de test, un VW T-Roc cu echiparea Design si motorizarea de 2 litri diesel 150 CP, transmisie DSG si tractiune integrala are un pret de 27.120 euro cu TVA. Mai multe informartii despre VW T-Roc sunt disponibile aici.

Date tehnice Volkswagen T-Roc Design 2.0 TDI 4Mot DSG:

Capacitate cilindrica (cmc): 1.968
Putere (CP/rpm) 150 / 3500
Cuplu Maxim (Nm/rpm) 340 / 1750
Viteza maxima (km/h): 200
Acceleratie 0-100 km/h (s): 8,4
Carburant: motorina
Consum mixt (l/100 km): 5,1
Emisii CO2 g/km: 133 g/km
Capacitate rezervor: 55 litri
Portbagaj: 392 litri
Masa proprie: 1.530 kg
Garda la sol: 16 cm
Lungime mm 4336
Latime mm 1992
Inaltime mm 1572

Concurentii Volkswagen T-Roc sunt crossoverele de segment B, printre care: Peugeot 2008, Opel Mokka X, Toyota CH-R, Mazda CX-3.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Noul BMW Seria 1 a debutat in Romania. Afla cat costa