Mercedes-Benz a dezvaluit cea de-a patra generatia a Clasei A, care va fi disponibila la comanda incepand cu luna martie, iar primele livrari se vor face incepand cu luna mai.

La lansare, Clasa A va fi disponibil cu trei variante de motorizare: A 200 163 CP cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj, A 250 224 CP cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj, A 180d 116 CP cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj.

Forma alungita a autoturismului este accentuata de ampatamentului mai lung fata de versiunea precedenta si de caracterul liniei laterale a caroseriei. Capota este mai inclinata fata de modelul anterior, accentuand caracterul dinamic al partii frontale. Arcadele rotilor, mai ample decat anterior, pentru a permite echiparea unor jante cu diametre intre 16 si 19 inch, scot in evidenta caracterul sportiv al Clasei A si ofera o stabilitate mai buna. Aspectul lat al autoturismului este completat de geamurile mai ample, care evidentiaza umerii caroseriei, cat si de reflectoarele din bara de protectie din spate, acum mai distantate unul fata de celalalt. Blocurile optice alungite din spate contribuie la aspectul emotional al Clasei A.

Cu un coeficient aerodinamic de 0,25 si o suprafata a partii frontale (A) de 2,19 mp, noul Clasa A este liderul aerodinamic din segmentul sau. Pentru prima data in clasa compacta a autoturismelor, Mercedes-Benz utilizeaza un AIRPANEL cu doua sectiuni (dotare optionala). Sistemul de ventilatie din spatele grilei radiatorului se ajusteaza in functie de caz. In plus, exista o duza de ventilatie suplimentara sub placuta de inmatriculare, pentru o cat mai buna performanta a motorului.

Arhitectura interioara unica este caracterizata de designul avangardist al bordului: in premiera, compartimentul bombat de deasupra cockpit-ului nu mai este prezent. Astfel, forma centrala a bordului, similara unei aripi, se extinde fluid de-a lungul habitaclului. Display-ul Widescreen este pozitionat independent, avand un aspect plutitor, fara elemente vizibile de prindere. Designul gurilor de ventilatie este un alt aspect remarcabil la interior, facand trimitere la forma unei turbine sport.

Bordul este impartit in doua sectiuni orizontale tridimensionale: sectiunea inferioara este separata vizual de corpul principal al bordului printr-o linie de demarcare si pare ca pluteste deasupra bordului. Lumina ambientala amplifica acest efect, accentuand proeminenta structurii. Sunt disponibile acum de cinci ori mai multe culori ale luminii ambientale (64 culori) fata de versiunea precedenta. Nu doar varietatea a crescut, ci si prezentarea emotionala, ce stabileste noi standarde in acest segment: culorile diferite sunt compuse in 10 scheme de lumini, pentru a permite un display avangardist cu schimbari spectaculoase de culoare la interior.

Panoul de afisare plutitor este disponiblil in trei versiuni:

• ambele display-uri de 7 ich (17,78 cm);

• display de 7 inch in spatele volanului, respectiv 10.25 inch (26 cm) pentru cel central;

• ambele display-uri de cate 10.25 inch.

Clasa A ofera mai mult spatiu pentru umeri si coate; loc de trecere plus accesul prin spate mai usor sunt imbunatatiri evidente, cum este si portbagajul, mai mare fata de modelul precedent. Vizibilitatea a fost in general imbunatatita considerabil. Acest lucru imbunatateste siguranta si confera interiorului o impresie de spatialitate.

Capacitatea portbagajului noului A este de 370 litri - cu 29 de litri mai mult decat in cazul generatiei anterioare. Datorita blocurilor optice din spate, latimea deschiderii portbagajului este cu 20 cm mai mare, iar podeaua compartimentului pentru bagaje este cu 11,5 cm mai lunga.

In acelasi timp, caracteristicile de confort specifice segmentelor auto superioare sunt o aparitie noua: optional, pentru prima data in aceasta gama de modele, sunt disponibile functiile de incalzire, dar si de ventilare a scaunelor fata, completat cu un pachet Multicontour Seat cu functie de masaj. Scaunele din fata ale Clasei A sunt disponibile in trei variante: un model clasic, un model ultra-confortabil si un model sportiv, in functie de liniile de echipare.

Pe langa design-ul special al scaunelor, pachetul Seat Comfort (standard in combinatie cu liniile de echipare) permite reglarea inaltimii scaunului pasagerului din fata si reglarea unghiului si adancimii sezuturilor scaunelor. In cazul modelelor echipate cu sistemul de climatizare al scaunelor fata, acestea au prevazute un ventilator rotund in fiecare perna a scaunelor, aerul introdus prin acestea fiind apoi directionat catre spatele masinii. Cu ajutorul pachetului Multicontour Seat, suporturile laterale si suportul lombar pot fi reglate individual printr-o pompa pneumatica actionata electric. Un efect de masaj in zona lombara este asigurat de camerele cu aer incorporate.

Noua clasa A are cele mai recente sisteme de asistenta la conducere, oferind cel mai inalt nivel de siguranta activa in segmentul sau, cu functii adoptate de la Clasa S. Pentru prima data, Clasa A se poate conduce semi-autonom in anumite situatii. Pentru a face acest lucru, sistemul electronic al masinii acorda o atentie deosebita situatiei traficului: sistemele imbunatatite de camere si radare ii permit monitorizarea pana la 500 m in fata. Clasa A utilizeaza, de asemenea, harti si sisteme de navigatie pentru calibrarea functiilor de asistenta. De exemplu, sistemul Active Distance Assist DISTRONIC, parte a packetul Driving Assistance, vine in sprijinul soferilor in numeroase situatii, anticipand si ajustand viteza masinii pentru cel mai bun comportament rutier, in functie de conditii. Functionalitati similare au si sistemele Active Emergency Stop Assist si Active Lane Change Assist.

Noua Clasa A are sistemul Active Brake Assist inclus in dotarea standard. In functie de situatie, acest sistem poate atenua consecintele sau chiar preveni coliziunile cu alte autoturisme sau oameni aflati in fata A-ului.

De asemenea, sistemul PRE-SAFE PLUS poate recunoaste o coliziune iminenta din spate. Daca pericolul unei coliziuni persista, sistemul poate chiar sa aplice cu fermitate franele autovehiculului aflat in stationare, reducand astfel riscul de ranire prin atenuarea socului provocat de un impact din spate.

Toate versiunile noului A au motorizari noi, eficiente: cele doua motoare pe benzina cu 4 cilindri in linie vor fi disponibile la lansarea pe piata. Inovatiile M 282 cu o cilindree de 1,4l si cu puteri de pana la 120kW includ oprirea alimentarii unor ciindri, la nevoie (initial in combinatie cu transmisia 7G-DCT) si profilul Delta a capului cilindrilor. Cel de-al doilea motor nou pe benzina este M 260, cu o cilindree de 2 litri, 165 kW si 350 Nm.

Noile trasaturi include sistemul CAMTRONIC pentru arborele cu came pentru admisie. Ambele motoare pe benzina au incorporate filtru de particule in dotarea standard.

De asemenea nou, motorul diesel cu patru cilindri si cilindreea de 1,5 litri, putere maxima de 85kW si cuplu de 260Nm. Trasaturile acestuia sunt sistemul de control al emisiilor cu tehnologie AdBlue, turbocompresorul cu sistem intern de racire cu apa si timpi de raspuns optimizati. Noua transmisie cu dublu ambreiaj 7G-DCT este de asemenea disponibila pentru aceste motorizari. In viitor, noul A va primi alte noi motorizari.

Rezervorul are standard capacitatea de 43 litri, insa poate fi extins optional pana la 51 litri.

De asemenea optional, Clasa A este disponibil cu tractiune integrala 4MATIC cu sistem de distributie variabila a cuplului. Sistemul sportiv de tractiune integrala a fost si el imbunatatit, oferind acum mai multa placere la conducere si, totodata, fiind mai eficient. Prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT, soferul poate influenta caracteristicile 4MATIC mai mult decat oricand. Componentele 4MATIC includ transferul puterii la demaraj catre puntea spate, prin intermediul transmiei automate cu dublu ambreiaj, si diferentialul puntii spate, care are integrat un ambreiaj multidisc. Acesta nu mai este alimentat electro-hidraulic, ci electro-mecanic.

Exista mai multe sisteme de suspensie disponibile noului A, in functie de motorizare si, desigur, de preferinta soferului. Jantele de 16 inch sunt incluse in dotarea standard. DYNAMIC SELECT este de asemenea inclus in dotarea standard, permitand, la actionarea unui comutator, personalizarea experientei la conducere in combinatie cu sistemul activ de amortizare a suspensiei (optional).

Ca si modelele predecesoare, noul A are o suspensie fata tip McPherson. Versiunile mai puternice, precum A 250 sau toate modelele 4MATIC au o suspensie spate complexa, cu 4 brate. Per ansamblu, ponderea aluminiului in favoarea altor materiale are una dintre cele mai ridicate valori la nivelul suspensiilor disponibile pe masinile din acest segment. Modelele A 200 si A 180 d au o suspensie spate cu bara de torsiune.

Noul A include, in dotarea standard, o suspensie confort cu arcuri de otel si functia DYNAMIC SELECT. Suspensia confort coborata cu 15mm are arcuri configurate special si amortizoare pentru caracteristici sportive. Suspensia cu sistemul Active Damping Control permite soferului sa calibreze gradul de amortizare dupa preferintele sale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri