Calea ferata dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni nu va fi gata pana in 2020, desi trebuia sa fie gata inca din 2018, pentru ca autoritatile de la Transporturi nu au revizuit la timp studiul de fezabilitate, potrivit Hotnews.ro. Proiectul liniei de tren presupune construirea a 2 km de cale ferata in plus, a unui pasaj pe sub DN1 si a unei gari la aeroport.

Proiectul unei legaturi feroviare directe intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni, cu o gara in zona terminalului sosiri, este una din lucrarile incepute pe final de mandat al cabinetului Ciolos, in a doua parte din 2016. Costurile erau de aproape 100 de milioane de euro.

Proiectul, inclus in Master Plan, cu finantare europeana nerambursabila, prevedea realizarea pana in 2018 a inca 2 km de cale ferata pe langa cea existenta si care sa subtraverseze DN1 pana la Aeroport.

Scopul era ca trenurile sa faca 18 minute din gara de Nord pana la Aeroport, alte garnituri care sa faca opriri mai dese pe traseu in nordul Capitalei si trenuri directe spre/catre Otopeni din orase precum Brasov, Constanta, Galati, Craiova sau din nordul Bulgariei. In prezent, drumul cu trenul dureaza 45-50 de minute pana la halta P O Aeroport situata la 28 km de Gara de Nord. Din halta se mai parcurg inca 3 km cu un microbuz. In total, drumul poate dura 80-100 de minute.

In primavara lui 2017, termenul de finalizare a fost decalat, din 2018 catre al treilea trimestru din 2019, pentru ca documentatia unei licitatii nu a fost stabilita.

Citeste si:
Lucrarile la calea ferata care leaga Aeroportul vor continua
Lucrarile la calea ferata...

In prezent, termenul a fost amanat pentru anul 2020, potrivit unui raspuns transmis de CFR Infrastructura la solicitarea Hotnews.ro.

"Modernizarea Liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti este inclusa in Master Planul General de Transport si in lista de proiecte finantate din POIM 2014 - 2020. In prezent se actualizeaza, in conformitate cu prevederile cuprinse in Ghidul Achizitiilor Publice, respectandu-se Modelele de Documentatii de Atribuire Standard puse la dispozitie de ANAP, documentatia pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, in vederea lansarii procedurii pe SEAP. Valoarea estimata a obiectivului de investitii prevazuta in Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane euro, fara TVA, iar termenul pentru realizarea proiectului tehnic si al lucrarilor de executie este anul 2020".


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Noi autorizatii pentru calea ferata Gara de Nord-Otopeni